خبرگزاری کار ایران

ملکی خواستار شد:

به روزرسانی مدل مالی سرمایه‌گذار پروژه آبرسانی از سد طالقان به قزوین با تخصیص تسهیلات

asdasd
کد خبر : ۸۴۸۲۹۷

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان قزوین لزوم تامین منابع مالی برای سرمایه‌گذار پروژه آبرسانی انتقال آب از سد طالقان به استان قزوین را برای به روز رسانی مدل مالی خواستار شد.

 به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، یدالله ملکی در حاشیه بازدید سعید شیرکوند معاون هماهنگی وزارت اقتصادی و زیربنایی معاون اول رئیس جمهور از  پروژه آبرسانی انتقال آب از سد طالقان استان قزوین روستای زیاران شهرستان آبیک اظهار کرد: ۹۱ درصد منابع آبی استان قزوین در بخش کشاورزی، ۵ درصد در حوزه شرب و ۴ درصد در بخش صنعت مصرف می‌شود.

وی مصرف سالانه منابع آب استان قزوین را ۲ هزار و ۶۰۹ میلیون متر مکعب ذکر کرد و افزود: از این میزان، یک هزار و ۹۹۲ میلیون مترمکعب از منابع زیرزمینی و ۶۱۷ میلیون مترمکعب از آبهای سطحی تامین می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان قزوین ادامه داد: از سد طالقان ۶۰ میلیون مترمکعب و سد بالاخانلو ۹ میلیون مترمکعب سهمیه آب برای استان قزوین در نظر گرفته شده است.

ملکی اضافه کرد: طرح آبرسانی انتقال آب از سد طالقان به استان قزوین با توجه به کاهش برداشت آب از منابع آب زیرزمینی باتوجه به این کمی و کیفی در حال اجراست که ۸۰ درصد جمعیت استان را تحت پوشش قرار می دهد که از آبیک تا تاکستان شامل ۱۴ شهر و ۱۹۴ روستا می‌شود.

وی تغییرات نرخ ارز و تغییر در قوانین و مقررات و تبعات ناشی از آن در تامین منابع مالی را از موانع پروژه طرح آبرسانی انتقال آب از سد طالقان به استان قزوین ذکر و خاطرنشان کرد: لازم است از منابع مختلف اعم از صندوق توسعه ملی یا دیگر منابع برای سرمایه گذار پروژه تسهیلات تامین شود تا مدل مالی پروژه به روزرسانی شود.

این مسئول قرارداد پروژه آبرسانی انتقال آب از سد طالقان به استان قزوین را مرداد ماه سال ۹۶ و ۳۲ ماهه دانست و تصریح کرد: اگر این پروژه تامین اعتبار می شد در مهر ماه امسال در فاز نخست باید ۸۸ درصد پیشرفت فیزیکی می‌داشت که به دلیل نبودن منابع مالی، تاکنون ۸.۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان قزوین افزود: اعتبار اجرای پروژه طرح آبرسانی انتقال آب از سد طالقان به استان قزوین شامل تصفیه خانه و خط انتقال طبق آخرین برآورد، ۱۳۰۰ میلیارد تومان می‌شود که حداقل اعتبار مورد نیاز ۱۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار است.

ملکی تسریع در موافقنامه اصلاح شده طرح آبرسانی انتقال آب از سد طالقان به استان قزوین، تخصیص حداقل ۵۰۰ میلیارد ریال از شرکت آب و فاضلاب کشور و استفاده از ظرفیت منابع مالی حذف یارانه‌های دهک های بالای استان قزوین را خواستار شد و گفت: اگر ۱۲۰ میلیارد تومان اعتبار تامین شود،طبق برنامه زمانبندی پیمانکار سال آینده آب سد طالقان به شهر آبیک می‌رسد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز