خبرگزاری کار ایران

رئیس اتاق بازرگانی استان مطرح کرد:

سودهای غیرمتعارف تسهیلات از موانع تولید است

asdasd
کد خبر : ۸۴۸۱۷۱

رئیس اتاق بازرگانی استان قزوین اساسی ترین چالش های حوزه تولید را سودهای غیرمتعارف تسهیلات بانکی و مالیات دانست.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، مهدی بخشنده گفت: امروزه با گذشت نیم قرن از شکل‌گیری صنعت در استان برخی واحدها دچار فرسودگی شده اند که با این روند قادر به رقابت در بازار جهانی نیستند.

رئیس اتاق بازرگانی استان قزوین اظهار کرد: موانع تولید در بخش های بانکی و بیمه و مالیات در کنار سودهای غیرمتعارف تسهیلات در عرصه صنعت و بروکراسی موجب بروز مشکلات عدیده ای در این عرصه شده و فرماندهان جبهه اقتصادی را با چالش های جدی مواجه کرده است.

بخشنده افزود: یکی از راه های کارآمدی و کاهش هزینه های تولید استفاده از دانش نوین و صنایع های تک است و باید در استفاده از ایده های نوین فعالتر عمل کنیم.

وی یادآورشد: شکل گیری شرکت های دانش بنیان با حضور جوانانی نخبه و مبتکر می تواند به حل مشکلات صنعت کمک کند به شرط آن که این شرکت ها را جدی بگیریم و زمینه ارتباط بیشتر صنعت و دانشگاه را مهیا کنیم.

این مسئول به جایگاه صنعتی استان اشاره کرد وگفت: علیرغم این که قطب صنعت کشور هستیم اما به دلیل موانع مختلف هنوز نتوانسته ایم نقش بیشتری در اقتصاد و تولید و اشتغال کشور ایفا کنیم که به نظر می رسد در استفاده از ایده های نوین باید جدی تر باشیم.

رئیس اتاق بازرگانی استان در خصوص عقب ماندن از قافله جهانی در عرصه تولید بیان کرد: امروز قدم به عرصه ای گذاشته ایم که زمان بسیار مهم و تعیین کننده است و نمی توانیم بیش از این فرصت را از دست بدهیم بلکه باید به سرعت تحقیقات را جدی بگیریم تا از قطار توسعه یافتگی عقب نمانیم.

به گفته بخشنده، امروز نقطه عطفی برای ما ایجاد شده که ما هم بیاموزیم و از فرصت و زمان و ابزارهای نوین و ایده های جدید برای توسعه صنعت استفاده کنیم.

وی ادامه داد: باید در حوزه استفاده از اپلیکیشن‌ها و کارآفرینی نوین رویکرد ما تغییر کند و بسرعت عقب ماندگی‌ها را جبران کنیم و قبل از این که از قطار توسعه یافتگی عقب بیفتیم از روش های نوین در تولید بهره بگیریم.

این مسئول اضافه کرد: متاسفانه سیستم دولتی دچار روزمرگی است و هنوز نتوانسته خود را به روز کند و از فرصت ها بخوبی استفاده نکرده است و به نظر می رسد باید از جلسات متعدد بیهوده ای که به بهانه حل مشکلات تولید در دستگاههای دولتی تشکیل می شود صرفنظر کرده و وارد حوزه کارآفرینی های نوین شویم و وقت خود و تولیدکننده را اینگونه هدر ندهیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز