خبرگزاری کار ایران

مدیرکل حمایت از سرمایه‌گذاری استاندار خبرداد:

تجهیز 4 هزار هکتار اراضی قزوین به سامانه نوین آبیاری

asdasd
کد خبر : ۸۴۸۱۴۹

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری قزوین از تجهیز چهار هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین به سامانه‌های نوین آبیاری در سال جاری خبرداد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، مرتضی علیخانی گفت: با انجام این میزان از سامانه‌های نوین آبیاری، ۱۹ هزار و ۶۷۷ هکتار از تعهدات سفر ریاست جمهوری در خصوص اجرای این نوع سامانه در استان قزوین محقق شده است.

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری قزوین با بیان اینکه ۳۲۳ هکتار از تعهدات سفر ریاست جمهوری در خصوص سامانه نوین آبیاری باقی مانده، تاکید کرد: در سال ۹۵ و به دنبال سفر ریاست جمهوری به استان قزوین، مصوب گردید که ۲۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی به سامانه‌های نوین آبیاری مجهز شود.

علیخانی در خصوص تعهد سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین برای اجرای سامانه نوین آبیاری، افزود: جهاد کشاورزی از ابتدای امسال متعهد شد تا ۱۰ هزار هکتار از اراضی استان را تحت پوشش این سامانه قرار دهد که البته بخش اعظم آن در قالب اجرای تعهدات سفر ریاست جمهوری انجام شده است.

این مسئول، سرمایه‌گذاری در حوزه کشاورزی را از اولویت‌های استان قزوین برشمرد و گفت: از سال گذشته تاکنون هشت مورد سرمایه‌گذاری کلان در سطح استان پیش‌بینی شده و زیرساخت‌های لازم برای واگذاری به سرمایه‌گذاران نیز فراهم است.

وی خاطرنشان کرد: فناوری‌های نوین این امکان را به ما می‌دهد که برای رویارویی با کاهش کمی و کیفی منابع آب و خاک در حوزه کشاورزی از هیچ نوع حمایت و اقدامی فروگذار نباشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز