خبرگزاری کار ایران

پورمردان خبرداد:

ادامه آتش‌سوزی در منطقه حفاظت شده هامون

asdasd
کد خبر : ۸۴۸۰۰۳

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان از ادامه آتش‌سوزی در منطقه حفاظت شده هامون در این استان خبرداد.

به گزارش ایلنا، وحید پورمردان گفت: آتش سوزی در منطقه حفاظت شده هامون که بعد ازظهر دیروز دوشنبه در حوالی کوه خواجه به وقوع پیوست؛ علیرغم تلاش و همت بی وقفه محیط بانان و یگان حفاظت محیط زیست شهرستان زابل، نیرو‌های آتش نشانی هامون و منابع طبیعی شهرستان همچنان پیش می‌رود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تصریح کرد: براساس بررسی‌های ابتدایی، آتش سوزی درحدود "۲۰ هکتار" از پناهگاه حیات وحش هامون دارای پوشش علفی، اتفاق افتاده بود و بادی که در حال وزیدن بود به شدت گیری آن کمک می‌کرد که متاسفانه علی رغم تلاش و همت محیط بانان منطقه، پرسنل کوشا منابع طبیعی و نیرو‌های آتش نشانی همچنان زبانه می‌کشد و پیش می‌رود.
 
پورمردان افزود: همواره پس از آب گیری و سپس خشک شدن تدریجی تالاب هامون، علف‌های بستر آن به سرعت خشک می‌شوند و بسیار مستعد آتش گرفتن هستند، لذا به نظر می‌رسد علت حادثه، عامل انسانی بوده که بومیان گهگاه به منظور پاکسازی زمین و از بین بردن بن خشک نی‌های قدیمی و آماده سازی زمین برای رویش مجدد نی در سال بعد و همچنین سهولت برداشت آن اقدام به آتش زدن بن‌ها و ساقه‌های خشکیده به جا مانده می‌کنند.

به همین دلیل و به منظور جلوگیری از آتش سوزی عرصه‌های طبیعی، ازمردم فهیم استان درخواست داریم نسبت به رعایت مسایل ایمنی کوشا بوده و از روشن کردن آتش در مکان‌هایی که دارای پوشش گیاهی خشک شده هستند، خودداری کنند تا بعد از این شاهد این گونه بلایا نباشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز