خبرگزاری کار ایران

در اطلاعیه ای اعلام شد؛

هشدار دامپزشکی قاین از احتمال شیوع بیماری تب برفکی

asdasd
کد خبر : ۸۴۷۹۸۳

شبکه دامپزشکی قاین در اطلاعیه‌ای نسبت به شیوع بیماری تب برفکی هشدار داد.

به گزارش ایلنا، رئیس شبکه دامپزشکی قاین در اطلاعیه‌ای از تمامی دامداران و گاوداران شهرستان خواست برای جلوگیری از شیوع بیماری مهلک و خطرناک تب برفکی نکات بهداشتی قرنطینه‌ای دامپزشکی را رعایت کنند.

محمودی زاوه تأکید کرد: در صورت بروز هرگونه علایم ظاهری از قبیل تاول‌های ریز و درشت روی زبان، لثه، گونه، لب‌ها، سوراخ‌های بینی، پوزه، نوک پستانک‌ها، پستان، شکاف بین سمی و لنگش یا پا برزمین زدن دام به دامپزشک مراجعه و از درمان خودسرانه پرهیز کنند.

در این اطلاعیه همچنین از دامداران خواسته شده دام‌های خریداری شده حتما با مجوز بهداشتی حمل و حداقل به مدت دو هفته در محل جداگانه‌ای نگهداری شوند و در صورت بروز علایم مشکوک بیماری در اینگونه دام‌ها از وارد کردن دام به دامداری‌ها خودداری کنند.

دامداران از ورود و خروج غیر ضروری افراد و خودرو‌ها به واحد اپیدمیولوژیک ممانعت به عمل آید و موازین بهداشتی و اصول امنیت زیستی و استفاده از لباس کار مناسب، چکمه همراه با روکش کفش، همراه داشتن مواد ضد عفونی کننده و ... رعایت شود و در صورت مشاهده هر گونه علائم این بیماری در جمعیت دامی، موارد بلافاصله به شبکه دامپزشکی شهرستان منعکس شود.

محمودی زاوه گفت: دامداران باید از ورود هرگونه دام جدید فاقد شناسنامه بهداشتی به گله خودداری کنند.

وی افزود: در شهرستان قاین در چند روز گذشته طرح واکسیناسیون دام سنگین علیه بیماری تب برفکی پایان یافت که تعداد ۴ هزار و ۵۷۱ راس دام سنگین در شهرستان واکسینه شده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز