خبرگزاری کار ایران

سرپرست معاونت گردشگری خراسان رضوی:

8 کشور بازار هدف جذب گردشگر برای خراسان رضوی است

asdasd
کد خبر : ۸۴۷۶۰۲

سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: 8 کشورشامل افغانستان، عراق، آذربایجان، عمان، کویت، امارات پاکستان و هندوستان بازارهای هدف جذب گردشگر برای این استان است.

به گزارش  خبرنگار ایلنا از مشهد، یوسف بیدخوری با اعلام این خبر افزود: محوری های اصلی جذب گردشگران خارجی برای خراسان رضوی شامل گردشگری زیارتی، سلامت، تجاری و دیدار اقوام و فامیل است.

وی با بیان این که اداره کل خراسان رضوی از فعالان بخش خصوصی برای جذب گردشگری حمایت همه جانبه ای داشته است، ادامه داد: تمرکز فعالیت ها بر ملاقات با سفیران  کشورهای خارجی در ایران و کنسول کشورهای خارجی در مشهد، مذاکراه برای توسعه مناسبات گردشگری و اقتصادی و تسهیل رفت و آمد اتباع خارجی به خراسان رضوی و هم چنین مسافران اتباع ایرانی به کشورهای هدف بوده است.

بیدخوری اظهار کرد: علاوه بر ملاقات با سفرای کشورهای اوکراین، قرقیزستان، قزاقستان، ترکیه، افغانستان و پاکستان در ایران طی 6 ماهه اول امسال، ملاقات هایی نیز با سفرای ایران در کشورهای  گرجستان، ترکیه، آلمان و هندوستان در ارتباط با جذب گردشگران خارجی به مشهد و خراسان رضوی برگزار شده است.

سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی اظهار کرد: هفته گذشته نیز هم زمان با کنفرانس ملی اکوتوریسم در مشهد تور3 روزه آشناسازی با خراسان رضوی  برای 30 نفز از سفرا و نمایندگان ایران در کشورهای خارجی برگزار شد که در این برنامه توانستیم جاذبه های شاخص استان از جمله  مشهد و نیشابور، بینالود و توس معرفی کنیم.

بیدخوری درباره دیگر اقدامات شاخص حوزه گردشگری استان که به منظور توسعه گردشگری و جذب بیشتر زائران از کشورهای هدف صورت پذیرفته است، گفت: راه اندازی قطار مشهد – کربلا، برقراری پرواز مشهد - دوشنبه( تاجیکستان)، پیش بینی پروازهای مشهد به حیدرآباد، هند و آنکارا انجام شده است.

وی افزود: پیرو هماهنگی انجام شده از طریق بخش خصوصی و ایرلاین آزال کشور آذربایجان، نخستین پروازمستقیم مشهد- باکو انجام خواهد شد.

بیدخوری اظهار کرد: یکی از اهداف معاونت گردشگری در حوزه توسعه گردشگری داخلی آشناسازی فعالان حوزه گردشگری شامل دفاتر و شرکت های خدمات مسافرتی، راهنمایان تور، خبرنگاران و اصحاب رسانه، مدیران واحدهای اقامتی و دست اندرکاران تاسیسات گردشگری از قابلیت ها و جاذبه های گردشگری استان در حوزه تاریخی و فرهنگی بوم گردی ها، طبیعت گردی ، گردشگری کشاورزی و ... در شهرستان های استان است.

او ادامه داد:تاکنون تورهای آشناسازی به مقصد شهرستان های تربت حیدریه در قالب قطار گردشگری و شرکت در جشنواره سرخ و سفید، تور آشناسازی کلات و کاشمرو خواف برگزار شده و به زودی تور آشناسازی به مقصد سبزوار و داورزن برگزار خواهد شد.

سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: هم چنین قطار گردشگری نیشابور، تربت حیدریه، خواف و سرخس در سال جاری راه اندازی شده است و امیداوریم با استمرار این اقدام بتوانیم از ظرفیت های ریلی استان برای توسعه گردشگری استان بیشتر بهره ببریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز