خبرگزاری کار ایران

معاون استاندار البرز :

پیشگیری، بهترین راهکار کاهش آسیب های اجتماعی است

asdasd
کد خبر : ۸۴۷۵۱۵

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری البرز با عنوان اینکه حاشیه نشینی مشکلی ملی است، گفت: نگاه ویژه و افزایش اعتبار به نقاط حاشیه‌نشین البرز توسط سازمان امور اجتماعی وزارت کشور معطوف شد.

به گزارش ایلنا، نورمحمد فردی با بیان این مطلب در جلسه هیات نظارت سازمان های مردم نهاد وزارت کشور (شورای توسعه و حمایت ملی کشور) که با حضور معاون مشارکت های اجتماعی سازمان امور اجتماعی کشور برگزار شد، اظهار داشت: استان البرز با 471 سازمان مردم نهاد و خیریه، ظرفیت بسیار بالای برای فعالیت در مناطق حاشیه نشین دارد که با استفاده از ظرفیت سمن ها در راستای کنترل و  کاهش آسیب های اجتماعی در مناطق حاشیه نشین و اجرای برنامه‌های مرتبط در راستای فرهنگ سازی و جلب مشارکت مردم در مناطق مذکور فعالیت کرد.

فردی تصریح کرد: با توجه به اینکه 62 نقطه حاشیه‌نشین  با بیش از 900 هزار نفر جمعیت در استان وجود دارد در این خصوص نیازمند افزایش اعتبار و نگاه ویژه سازمان امور اجتماعی وزارت کشوربرای استان البرز الزامی است. 

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی  استاندار البرز افزود: سمن‌ها  نهاد‌هایی دغدغه مند و با انگیزه هستند که بصورت خود جوش و داوطلبانه  فعالیت می کنند و در این راستا  با توانمند سازی این سمن ها برای کاهش آسیب های اجتماعی با کمک دستگاه های اجرایی در حوزه فعالیت کنند.

وی افزود: توانمندسازی سازمان های مردم نهاد و توسعه فعالیت مردمی آنها با هدف تقویت مشارکت های اجتماعی و کنترل آسیب های اجتماعی ضروری است.

وی اظهار کرد: هم افزایی و تجمیع توانمندی های مختلف این سازمان ها به منظور خدمات رسانی هرچه بهتر به گروه های هدف نیز از دیگر مواردی است که تحقق آن اثرگذاری سازمان های مردم نهاد در اجتماع را دو چندان می سازد. 

فردی خاطرنشان کرد: خوشبختانه سازمان های مردم نهاد روز به روز در قالب های تخصصی تر وارد شده و به فعالیت می پردازند از این رو برای همکاری و فعالیت در بخش های مختلف و با نگاه مردمی زمینه های خوبی فراهم شده است.

در ادامه، عابدینی، معاون مشارکت های اجتماعی سازمان امور اجتماعی کشور نیز تصریح کرد: باتوجه به نزدیکی استان البرز به تهران، شاهد سرریز مشکلات پایتخت به کرج هستیم. 

وی با عنوان اینکه اقدامات هماهنگ مدیریتی می تواند در کنترل آسیب‌های اجتماعی موثر واقع شود، افزود: در این میان نباید در استفاده از ظرفیت سازمان های مردم نهاد برای حل ریشه ای مشکلات و آسیب های اجتماعی غفلت کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز