خبرگزاری کار ایران

مدیر مرکز رشد فناوری نیشابور خبر داد:

صدور شناسنامه اصالت برای سنگ های قیمتی فیروزه نیشابور

asdasd
کد خبر : ۸۴۷۴۴۹

مدیر مرکز رشد فناوری نیشابور گفت: از مرداد ماه سالجاری با همکاری شرکت کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار جواهرات و سنگ‌های قیمتی مستقر در این مرکز برای فیروزه، الماس، برلیان و مروارید شناسنامه اصالت و عیار صادر می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از نیشابور، علیرضا شیرازی در نشست خبری به مناسبت هفته پژوهش و فناوری گفت: در حوزه صادرات فیروزه با صدور این شناسنامه بسیاری از مشکلات صادرکنندگان فیروزه نیشابور حل می‌شود و برای تجهیز آزمایشگاه این شرکت ۲میلیارد ریال مورد نیاز است.

وی اظهار داشت: از ابتدای سالجاری ۹ میلیارد و ۸۶۰ میلیون ریال اعتبار به این‌ مرکز اختصاص داده شده که این میزان‌ سال گذشته ۶ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال بوده است.

شیرازی اعلام کرد: امسال به شرکت های نوآور مستقر در این مرکز ۳۶۰میلیون ریال تسهیلات به سه واحد برای دوره پیش‌ رشد و یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال به ۲واحد برای دوره‌های رشد پرداخت شده است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۴ شرکت در دوره رشد و ۸ شرکت در دوره پیش رشد در این مرکز مستقر است،اظهار داشت: میزان تراکنش مالی این شرکت ها از ابتدای امسال ۸۰ میلیارد ریال بوده و از ابتدای تأسیس این‌ مرکز هفت میلیارد ریال از محل منابع صندوق پژوهش و فناوری استان به واحدهای نوآور مستقر در این مرکز پرداخت شده که منجر به اشتغال ۱۸۰ نفر شده که از این تعداد ۱۱۰ نفر تمام وقت و ۶۶ نفر زن است.

مدیر مرکز رشد فناوری نیشابور تأکید کرد: با توجه به ظرفیت های نیشابور هنوز این شهرستان فاقد شتاب دهنده رسمی است و این‌مرکز آمادگی لازم‌ برای حمایت از سرمایه‌گذاران در این بخش را دارد.

علیرضا شیرازی اعلام کرد: مرکز رشد نیشابور پس از کاشان دومین مرکز رشد  غیر مرکز استانی در کشور است که موفق به دریافت مجوز قطعی شده است.

وی عنوان کرد: از سال ۸۸ تا کنون ۷۸ واحد فناور در مرکز رشد نیشابور پذیرش شده است و از این تعداد نیز سه واحد تبدیل به مؤسسه فناور شده و در یک سال اخیر بیش از ۱۰ طرح توجیهی ارائه شده که هشت مورد پذیرش شده است.

وی خاطرنشان شد: در حال حاضر ۶ شرکت دانش بنیان در نیشابور فعالیت دارند که ۲ شرکت نیز در حال انجام مراحل پایانی برای شرکت به دانش بنیان است و سال گذشته بیش از ۸ مورد و از ابتدای امسال چهار رویداد کارآفرینی در این‌ مرکز برگزار شده است.

مدیر مرکز رشد فناوری نیشابور تصریح کرد: شرط اصلی پذیرش یک واحد فناور داشتن یک تیم منسجم، طرح تجاری قابل دفاع و داشتن یک ایده نو و کاربردی است و مرکز رشد فناوری نیشابور یک مرکز جامع است که همه زمینه‌های علوم انسانی، گردشگری و‌ فرهنگی را علاوه بر حوزه‌های فناوری، اطلاعات و ارتباطات، مگاترونیک و با توجه به ظرفیت‌های نیشابور طرح‌ها در حوزه کشاورزی و صنایع تبدیلی را مورد پوشش قرار می دهد.

علیرضا شیرازی یادآور شد: رویکرد پارک های فناوری تجاری سازی یافته‌ها و دستاوردهای پژوهشی است و با توجه به سیاست ‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی پارک های فناوری به سرعت در حال بروز و ظهور برای رفع موانع تولید است. 

وی با اشاره به اینکه اصطلاح پارک نیز نشان دهنده فضای پرنشاط برای کارآفرینان جوان است اظهار داشت: نتیجه تجاری سازی ایده‌ها افزایش تولید ناخالصی ملی و تولید پایدار است که باعث کاهش آسیب های اجتماعی است.

وی تأکید کرد: هزینه اشتغال پایدار برای هر نفر در صنایع مادر حدود ۱۰ میلیارد، در صنایع کوچک و متوسط حدود سه تا پنج میلیارد ریال و در پارک‌های فناوری حدود ۳۰۰ تا ۵۰۰ میلیون ریال است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز