خبرگزاری کار ایران

پیشرفت 95درصدی پروژه آبخیزداری تخت – مازغ مغیران هرمزگان

asdasd
کد خبر : ۸۴۷۳۸۹

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بندرعباس از پیشرفت فیزیکی 95 درصدی عملیات اجرایی پروژه آبخیزداری حوزه تخت – مازغ مغیران این شهرستان خبر داد.

به گزارش ایلنا از هرمزگان، روح الله وفاکیش گفت: این سازه آبخیزداری از محل اعتبارات صندوق توسعه با پیشرفت فیزیکی 95 درصد و ارتفاع مفید 5 متر از روند خوبی برخوردار است.

وی افزود: این پروژه با هدف مدیریت رواناب ،کنترل سیلاب های فصلی و مقابله با پیامدهای ناشی از سیل، خشکسالی و کم آبی و تامین آب موردنیاز روستاهای پایین دست،‌تغذیه سفره‌های زیرزمینی،‌توسعه کشاورزی و رونق تولیدات‌ روستاهای پایین دست،جلوگیری از مهاجرت و اشتغال زایی و همچنین  بهبود کیفیت آب و کاهش میزان  EC آب در دست اجرا قرار دارد.

12هزار نفراز شترهای استان  مازاد بر ظرفیت مراتع هستند

رئیس اداره امور مراتع اداره کل منابع طبیعی هرمزگان گفت: از 21 هزار نفر شترهای استان تنها 9 هزار نفر مجاز هستند و مابقی مازاد بر ظرفیت مراتع استان است.

قانعی افزود: توان مراتع بیشتر از این ظرفیت نیست و این یکی از عوامل سرگردانی شترها در بیابان ها و جاده هاست.

داریوش قانعی گفت:  شترهای مجاز استان در 175 سامان عرفی به مساحت 2 میلیون و 100هکتار از مراتع استان ساماندهی شده اند و در  10 سامان های عرفی طرح شترداری اجرا شده است.

وی گفت: 460 خانوار شتردار شناسایی شده است که وظیفه نگه داری و تامین علوفه شترها برعهده خانوارها و امور دام جهاد کشاورزی استان است.

رئیس اداره امور مراتع اداره کل منابع طبیعی هرمزگان افزود: مسئول ساماندهی و کنترل بیماری های شترها نیز سازمان جهاد کشاورزی است .

پیشرفت فیزیکی عملیات آبخیزداری حوزه سورک جاسک  

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان جاسک از  پیشرفت فیزیکی 40 درصدی عملیات آبخیزداری حوزه سورک این شهرستان  از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی 98 خبر داد.

اسلام بهرامی گفت: با توجه به  اهمیت ویژه مدیریت جامع حوزه آبخیز و حفظ منابع آب و خاک در شهرستان جاسک پروژه اجرای عملیات آبخیزداری حوزه سورک این شهرستان  از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی 98 شامل احداث سازه تلفیقی بند خاکی و سنگی ملاتی به طول 100 متر و ارتفاع مفید 4 متر  با پیشرفت فیزیکی 40 درصدی در حال انجام است.

وی افزود : هدف از اجرای این پروژه کنترل سیلاب و بهره وری از آن ،حفظ منابع آب و خاک ،تقویت سفره های زیرزمینی و چاه های پایین دست ، تقویت منابع آب کشاورزان و در نتیجه بهبود معیشت بهره‌برداران است.

 

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز