خبرگزاری کار ایران

گزارش ایلنا از آلودگی هوای استان؛

هوای نفس‌گیر آبیک؛ مدارس را تعطیل کرد/ الزام نیروگاه شهید رجایی به مصرف سوخت گاز تا اطلاع ثانوی

asdasd
کد خبر : ۸۴۷۱۵۹

با توجه به آلودگی هوای شهر آبیک و رسیدن به شاخص آلودگی بالا، هوای این شهر برای گروه‌های حساس ناسالم شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، شهر آبیک در ۵۵ کیلومتری استان قزوین واقع شده که با جمعیتی حدود ۷۰ هزار نفر در محاصره انواع واحدهای آلاینده از جمله کارخانه سیمان، نیروگاه شهید رجایی، ریزگردهای جنوب، واحدهای معدنی متعدد و گاوداری‌ها بزرگ صنعتی قرار گرفته است.

با وجود انواع و اقسام  آلاینده ها، آلودگی هوای امروز و امشب هم بر میزان آلودگی هوای شهر آبیک افزوده و نفس مردم را بیش از پیش تنگ‌ کرد.

هوای آبیک متاثر از ایستایی ۳ استان

شهرام احمدپور فرماندار شهرستان آبیک در گفت و گو با خبرنگار ایلنا در قزوین اظهار کرد: با توجه به ایستایی هوا در استان‌های البرز و تهران و قزوین، شهر آبیک هم تحت تاثیر قرار گرفته و شاخص آلودگی هوای این شهر نزدیک به شاخص آلودگی شهرستان نظرآباد بوده است.

وی افزود: واحدهای آلاینده موجود در شهرستان آبیک هم بر میزان افزایش آلودگی تاثیرگذار هستند که با بارش نخستین نزولات جوی، از میزان آلودگی هوای شهر آبیک کاسته می‌شود.

این مسئول تصریح کرد: به نیروگاه شهید رجایی اعلام شده تا اطلاع ثانوی از سوخت گاز طبیعی استفاده کند و در صورتی که از سوخت مازوت استفاده می‌کند، نسبت به تعطیلی مصرف این سوخت اقدام کند.

فرماندار شهرستان آبیک مطرح کرد: تصمیم گیری در خصوص تعطیلی مدارس شهرستان آبیک به دلیل آلودگی هوا در روز دوشنبه ۲۵ آذر، با هماهنگی هدایت الله جمالی پور استاندار قزوین صورت گرفته است.

هوای آبیک آلوده برای گروه های حساس

امید رحمانی رئیس اداره حفاظت از محیط زیست شهرستان آبیک در گفت و گو با خبرنگار ایلنا در قزوین گفت: با توجه به ناسالم بودن هوای آبیک برای گروه‌های حساس از شهروندانی که بیماری قلبی و ریوی دارند و مادران باردار و کودکان درخواست می‌شود جز در مواقع ضرور، از منزل خارج نشوند.

وی افزود: وارونگی و پایداری هوا موجب افزایش آلودگی هوا در شهر آبیک شده و با وزش باد و ناپایدار شدن هوا، میزان آلودگی هوا کاهش می‌یابد.

این‌مسئول اذعان‌کرد: در صورت صلاحدید مسئولان در زمینه تعطیلی واحدهای آلاینده شهر آبیک، تصمیم‌گیری لازم انجام می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز