خبرگزاری کار ایران

مدیر آموزش و پرورش تربت‌حیدریه مطرح کرد:

سهم دانش آموزان تربت‌حیدریه از کنکور امسال 54 نفر است

asdasd
کد خبر : ۸۴۷۱۳۴

معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش تربت‌حیدریه گفت: در کنکور سراسری سال جاری، 54 نفر دانش‌آموز این شهرستان قبول شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از تربت حیدریه، محمدرضا قرائی‌تربتی در همایش مهندسی کنکور و جشن‌ ستارگان گفت: از این تعداد، هفت نفر رتبه زیر صد و 47 نفر رتبه زیر هزار را کسب کردند.

مدیر آموزش و پرورش تربت‌حیدریه در ادامه گفت: هدف از برپایی همایش، تجلیل از رتبه‌آوران کنکور 98 تربت حیدریه و ایجاد انگیزه در دانش‌آموزان پایه دوازدهم است که با حضور هزار و 500 دانش‌آموز دختر و پسر سال آخر برگزار شده‌است.

قرائی‌تربتی در بخش دیگری دانش‌آموزان حاضر در همایش را ویترین آموزش و پرورش تربت‌حیدریه خواند و افزود: اینجا جمع شده‌ایم تا از رتبه‌های برتر کنکور که از افتخارآفرینان شهرمان هستند، تقدیر کنیم و به شما دانش آموزان این پیام را بدهیم که خودتان را باور کنید چرا که توانایی انجام کارهای بزرگ را دارید.

رئیس مرکز استعدادهای درخشان خراسان رضوی نیز با بیان اینکه شیوه پذیرش دانشگاه ها در کنکور 99 به 2 صورت است، گفت: 85 درصد کد رشته محل ها از طریق سوابق تحصیلی، شامل رشته های درجه دو و سه و 15 درصد کد رشته محل‌ها از طریق آزمون سراسری که شامل رشته‌های پر متقاضی است، برگزیده می شوند. 

محمدمهدی مومنی افزود: امسال برای نخستین بار هر کس می تواند 250 کد رشته محل انتخاب کند و بر این اساس صد  کد رشته محل در ثبت نام بدون آزمون و 150 کد رشته محل در آزمون سراسری خواهد بود.

وی همچنین گفت: در آزمون سراسری امسال سوابق تحصیلی که شامل نمرات دروس نهایی پایه دوازدهم می شود تا 30 درصد تاثیر مثبت دارد و 40 درصد کنکور از پایه های دهم و یازدهم و 60 درصد آن از پایه دوازدهم است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز