خبرگزاری کار ایران

استقرار دستگاه قضایی در جنوبی‌ترین جزیره ایران / افتتاح دادگستری ابوموسی با حضور رئیس کل دادگستری استان هرمزگان

asdasd
کد خبر : ۸۴۷۰۶۸

ساختمان دادگستری جزیره ابوموسی طی مراسمی با حضور رئیس کل دادگستری استان هرمزگان افتتاح و راه اندازی شد.

به گزارش ایلنا از هرمزگان، رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در حاشیه این مراسم تصریح کرد: با تکمیل مراحل احداث، راه اندازی و تجهیز ساختمان دادگستری ابوموسی، پس از سالیان متمادی ، دستگاه قضایی در این جزیره مستقر شد.

صالحی با اعلام اینکه استقرار دستگاه قضایی در جزیره ابوموسی طی سفر اخیر ریاست محترم قوه قضائیه به استان هرمزگان مورد تأکید ایشان بوده است، اظهار کرد: ساختمان دادگستری شهرستان ابوموسی در زمینی به مساحت 1500 متر مربع با 790 متر زیربنا در کوتاهترین زمان ممکن احداث و راه اندازی شده است.

وی خاطرنشان کرد: پیش از این مردم جزیره ابوموسی باید برای دسترسی به نزدیک ترین مرجع قضایی فاصله 222 کیلومتری تا بندرعباس را ساعت ها و پس از عبور از دریا طی می کردند که این مشکل با تدبیر رئیس دستگاه قضا در راه اندازی دادگستری این شهرستان برای همیشه مرتفع شد .

وی یادآور شد: از این پس رئیس این حوزه قضایی نیز در این جزیره مستقر و همراه با سایر همکاران خود به خدمت رسانی به مردم شریف و شهیدپرور جزیره ابوموسی و مرزداران خلیج همیشگی فارس مشغول خواهد شد.

ابوموسی جزیره‌ای در جنوب خلیج‌فارس و یکی از جزایر سه‌گانه ایران است و علاوه بر اهمیت سوق الجیشی، فاصله میان این جزیره و جزایر تنب به دلیل عمق مناسب آب، تنها مسیر قابل کشتیرانی برای نفتکش‌های بزرگ در تنگه استراتژیک هرمز است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز