خبرگزاری کار ایران

فرماندار آبیک مطرح کرد:

پایان بلاتکلیفی پروژه تصفیه‌خانه فاضلاب آبیک تا نیمه اسفند

asdasd
کد خبر : ۸۴۷۰۱۴

فرماندار شهرستان آبیک گفت: با توجه به تعهد پیمانکار پروژه تصفیه‌خانه فاضلاب شهر آبیک مبنی بر تکمیل و بهره‌برداری این طرح تا 15 اسفند ماه، لازم است در موعد مقرر پروژه به اتمام و بهره‌برداری برسد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، شهرام احمدپور در جلسه تعیین تکلیف طرح تصفیه‌خانه فاضلاب شهر آبیک که با مشارکت بخش خصوصی و به روش بیوتی در حال احداث است، اظهار کرد: در جلسه‌ای که در دفتر فنی شهری استانداری قزوین در 30 آبان ماه امسال برگزار شد، صورت جلسه در هفت بند تنظیم و تهیه شد.

وی افزود: جانمایی سرمایه‌گذار برای احداث تصفیه‌خانه، ارائه نقشه جانمایی در اولین فرصت به فرمانداری و بررسی نقشه به مدت 48 ساعت توسط شرکت آب و فاضلاب شهری استان قزوین، رفع مشکل حریم پروژه تصفیه‌خانه با هماهنگی شرکت آب و فاضلاب شهری و سرمایه‌گذار، جابه جایی زمین برای تیر برق و احداث دیوار ضلع ضرقی وهماهنگی با مالک زمین و رفع مشکل زمین و تعهد تکمیل پروژه تا 15 اسفند امسال از سوی پیمانکار از مصوبات جلسه دفتر فنی شهری استانداری بود.

فرماندار شهرستان آبیک ادامه داد: طی 10 روز اخیر در فضای مجازی نسبت به آب خام تصفیه نشده و زمین‌های کشاورزی حرف و حدیث‌هایی مطرح شده که مانند پروژه‌های دیگر پیگیر پروژه تصفیه‌خانه جدید فاضلاب شهر آبیک هستیم.

به اذعان احمدپور، چند موضوع در شهرستان آبیک وجود دارد که روان مردم را به هم زده که می‌توان به کیفیت آب شرب، بیمارستان شهدا، آلودگی هوا و غیره اشاره کرد که از مطالبات به حق، منطقی و قانونی مردم بوده و به عنوان مسئول مکلف هستیم پیگیر موضوعات باشیم.

وی خاطرنشان کرد: در شهر آبیک با وجود حدود 70 هزار جمعیت بهره‌مند نبودن مردم از آب شرب باکیفیت و گوارا،  نداشتن بیمارستان در حد و شأن مردم و نداشتن تصفیه‌خانه فاضلاب مناسب جای تعجب دارد.

برخی پروژه‌ها در پیچ  وخم اداری مانده

این مسئول تصریح کرد: یک سِری امور و پروژه‌ها در شهرستان آبیک مشمول مروز زمان شده که نباید مسئولان با کلمات بازی کرده و قولی به مردم بدهند که به موقع  عملی نمی‌شود مانند رسیدن آب سد طالقان در شهریور ماه امسال که به مردم آبیک قول داده شد، اما اتفاقی رقم نخورد.

به گفته فرماندار شهرستان آبیک، با توجه به تعهد پیمانکار پروژه تصفیه‌خانه فاضلاب شهر آبیک مبنی بر تکمیل و بهره‌برداری این طرح تا 15 اسفند ماه، لازم است در موعد مقرر پروژه به اتمام برسد وگرنه بار عملی نشدن وعده به مسئولان شهرستان آبیک بازمی‌گردد و گلایه‌های مردمی را به همراه خواهد داشت.

احمدپور مطرح کرد: برخی کارها و پروژه‌ها در پیچ  وخم اداری مانده و در بعضی موضوعات و پروژه‌ها، خیلی بحث اعتبارات مطرح نیست و نیازمند تسهیلگری و روان شدن است.

وی افزود: طی 18 ماه اخیر، هر چند از سوی شرکت آب و فاضلاب شهری استان قزوین اقدامات شایسته و ارزنده‌ای در حوزه آب و فاضلاب شهر آبیک انجام شده و هفت چاه با هزینه‌های 6 تا 7 میلیارد تومانی حفر شده اما ذائقه مردم آبیک خوش نیست و نارضایتی وجود دارد.

طبق گفته فرماندار آبیک، استاندار قزوین پیگیر مستمر روند اجرای پروژه تصفیه‌خانه فاضلاب شهر آبیک است.

احمدپور این مطلب را هم بیان کرد که به محض اتمام پروژه تصفیه‌خانه فاضلاب شهر آبیک و رسیدن خط اتصال به منهول، بهره‌برداری از این پروژه به صورت آزمایشی پروژه آغاز می‌شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز