خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد:

منابع مالی بهزیستی باوی جوابگو 2 هزار خانوار معلول منطقه نیست/ همه خانواده‌ها مشمول ارائه تسهیلات نمی‌شوند/ از معلول 16 ساله دلجویی شد

asdasd
کد خبر : ۸۴۶۸۷۲

رئیس‌اداره بهزیستی شهرستان باوی گفت: برای رسیدگی به وضعیت معلولان منطقه با محدودیت منابع مالی روبرو هستیم و امیدوارم با حمایت های لازم بتوانیم خدمات لازم را به این عزیزان ارائه کنیم.

محسن حسین‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، اظهار داشت: در شهرستان باوی حدود 2 هزار خانوار معلول وجود دارد که هزار و هفتصد نفر از آنها در اداره بهزیستی این شهرستان پرونده فعال دارند و 500 تا 600 پرونده هم غیر فعال هستند. صبح تا عصر ما کارکنان بهزیستی به نوعی با این افراد زندگی می‌کنیم و خوب می‌دانیم چه مشکلاتی دارند ولی منابع مالی ما با توجه به آمار بالای این افراد محدود بوده و نمی توانیم آنطوری که باید به آنها رسیدگی کنیم.

وی در خصوص رسیدگی به وضعیت رضا الهایی معلول 16 ساله شهرستان باوی گفت: سال گذشته شخصا برای دیدن "رضا" به روستای "شری مری" رفتم و مستمری و کمک های موردی از سوی اداره بهزیستی شهرستان باوی را به خانواده او تحویل دادم .

وی در مورد تحویل یک دستگاه ویلچر که پدر این معلول گفته بود از طریق فرمانداری اهواز اقدام کرده بودند نیز، افزود: فرمانداری شهرستان اهواز قاعدتا ویلچر نداشته و از بهزیستی درخواست کرده و در نهایت با همکاری بهزیستی ویلچر درخواستی به این نوجوان معلول تحویل شد.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان باوی ادامه داد: خیلی خوشحالم که خانواده این معلول به شدت پیگیر شرایط فرزندشان هستند و اقدام‌شان برای ما بسیار ارزشمند است.

وی عنوان کرد: مستمری ماهیانه سازمان بهزیستی برای معلولان 63 هزار و پانصد تومانی است و همچنین هزینه معیشت ماهیانه 171 هزارتومان به حساب این نوجوان معلول از سوی اداره بهزیستی واریز می شود.

حسین پور تصریح کرد: از سوی سازمان بهزیستی برای ارائه تسهیلات وام به معلولان به ما دستوراتی ابلاغ می شود که باید طبق آن عمل کنیم و حتما فرد متقاضی باید مدرک فنی حرفه ای و جواز کسب داشته باشد که بتوانیم برای دریافت وام به بانک معرفی‌شان کنیم.

حسین پور ادامه داد: مستمری بیشتر شامل افرادی می شود که توسط پزشک مورد معاینه قرار گرفته و دچار ضایعه نخایی باشند که در این صورت به اداره معرفی می شوند و ماهیانه 600 هزار تومان به حساب این افراد واریز می شود که 20 نفر از این افراد در سطح شهرستان باوی هستند که رضا الهایی به دلیل معلولیت جسمی و ذهنی نمی تواند از این تسهیلات بهره مند شود.

وی گفت: کمک هزینه درمان برای معلولان با توجه به طرح تحول سلامت اداره بهداشت باید به آنها کمک کند و این وظیفه برعهده اداره بهزیستی نیست.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان باوی گفت: اداره بهزیستی می تواند به این افراد معلول تا سقف 50 میلیون تومان وام با سود 4‌درصد بدهد و وقتی معلول در شرایطی باشد که نتواند اشتغال داشته باشد این تسهیلات به خانواده وی از جمله پدر و مادر تعلق می گیرد.

حسین پور ادامه داد: وقتی این افراد نه مدرک فنی حرفه ای دارند و نه جواز کسب و نه دفترچه دامداری پس چطور اداره بهزیستی با درخواست آنها موافقت کند و حتی بارها به این افراد گفته ایم که در کلاس‌های آموزشی فنی- حرفه ای که کلاس های آموزشی رایگان برگزار می کند، شرکت کنید و مدرک بگیرند که اداره بهزیستی به آنها وام بدهد.

وی عنوان کرد: در مورد زخم بستر رضا الهایی تاکنون خانواده اش به ما گزارشی نداده‌اند و همین الان شخصا به منزل آنها مراجعه کرده و ضمن دلجویی از این خانواده تشکی را به این خانواده تحویل دادم .

رئیس اداره بهزیستی شهرستان باوی ادامه داد: ما می دانیم که چقدر داشتن فرزند معلول برای خانواده ها سخت است و ما همیشه در خدمت این خانواده ها هستیم و حتی اگر نتوانیم برای شان کاری انجام دهیم سنگ صبورشان خواهیم بود.

وی در پایان افزود: خانواده رضا الهایی نوجوان معلول روستای شری مری شهرستان باوی در صورت داشتن مردک فنی حرفه ای و یا جواز کسب جهت دریافت تسهیلات به بانک معرفی می شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز