خبرگزاری کار ایران

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان خبرداد:

600 هکتار باغ انگور ارگانیک در تاکستان

asdasd
کد خبر : ۸۴۶۸۱۵

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان از وجود ۶۰۰ هکتار باغ‌ انگور ارگانیک در شهرستان تاکستان خبرداد.

به گزارش خبرنگارایلنا قزوین، علی اکبری گفت: این باغ‌ها محصولات شناسنامه‌دار و گواهی شده تولید می‌کنند و بیشتر تولیدات آنها به کشورهای اروپایی صادر می‌شود که محصولات نهایی آنها از سلامت بالایی برخوردار و دارای مشتریان خاص هستند.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان افزود: در باغ‌های ارگانیک به دلیل استفاده نکردن از کودهای شیمیایی تولید محصول نسبت به باغ‌های معمولی کمتر است و معمولا این کاهش در میزان تولید با افزایش قیمت محصول که باید شناسنامه دار باشد، جبران می شود.

اکبری اظهار کرد: توسعه اراضی باغی ارگانیک و راغب کردن کشاورزان به تولید محصول ارگانیک نیازمند حمایت بانک ها در پرداخت تسهیلات مورد نیاز به باغداران و فرهنگ سازی در بین جامعه برای استفاده بیشتر از این محصولات است.

وی عنوان کرد: به تازگی ۲ هکتار باغ زعفران ارگانیک نیز در استان قزوین ایجاد شده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: محصولات ارگانیک جزو محصولات کشاورزی هستند که در فرایند تولید آنها از کودهای شیمیایی و آفت‌کش‌ها استفاده نشده و دستکاری ژنتیکی نیز در آنها انجام نشده است.

در حال حاضر ۳۱ هزار هکتار باغ انگور در استان وجود دارد که سالانه از این باغ‌ها ۳۰۰ هزار تن انگور برداشت می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز