خبرگزاری کار ایران

یاری در گفت‌ وگو با ایلنا خبر داد:

افزایش 16.5 درصدی بودجه قزوین/ پیگیری کاهش درآمدهای مالیاتی/توجه به توسعه‌یافتگی در توزیع اعتبارات

asdasd
کد خبر : ۸۴۶۷۴۹

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان قزوین گفت: در لایحه بودجه سال 99، 865 میلیارد تومان اعتبار برای استان قزوین پیش‌بینی شده که 16.5 درصد افزایش داشته است.

ابوالفضل یاری در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در قزوین اظهار کرد: آنچه در لایحه پیشنهادی بودجه دولت برای استان قزوین برای سال 99 پیش‌بینی شده، حدود 260 میلیارد تومان اعتبار هزینه‌ای (جاری)  برای پرداخت حقوق کارکنان دولت بوده که برای 23 دستگاه اجرایی استان در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه امسال اعتبار محیط زیست از استانی خارج شده و اعتبار آن ملی شده است، افزود: بر اساس شاخص‌ها، اعتبارات جاری نرم‌ بوده و کاملا مشخص است یک کارمند دولت  چه میزان حقوق، اضافه حقوق، مأموریت و غیره دریافت می‌کند.

 رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان قزوین  اعتبارات عمرانی را شامل 5 نوع اعتبارات دانست و ادامه داد: آنچه برای استان قزوین در زمینه اعتبارات عمرانی در لایحه بودجه در نظر گرفته شده، حدود 605 میلیارد تومان است.

یاری اضافه کرد: در حوزه درآمدها حدود 2600 میلیارد تومان برای استان قزوین در لایحه بودجه پیش‌بینی شده که از نظر ما کمی زیاد است و در حال پیگیری  هستیم در مجلس از سوی نمایندگان مجلس به استان قزوین عدد مناسبی اختصاص داده شود و خیلی به صنایع و امور مالیاتی استان فشار وارد نشود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط کشور و اینکه جدا کردن بودجه از محل نفت مطرح است، بیشتر بر مالیات‌ها، ارزش افزوده و این نوع درآمدها دارد کار می‌شود.

این مسئول در پاسخ به این سوال که نظر شما در خصوص بودجه پیشنهادی استان قزوین در لایحه دولت چیست، تصریح کرد: در زمینه اعتبارات عمرانی آنچه برای استان لحاظ می‌شود، در سال‌های گذشته کمتر دیده شده و یا آنچه شایسته و بایسته استان بوده، لحاظ نشده که موضوع جدی محسوب می‌شود.

ارتباطی بین درآمدهای وصولی و اختصاص اعتبار وجود ندارد

 طبق اذعان،رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان قزوین وقتی ما انتظارداریم استان قزوین 2600 میلیارد تومان برای کشور درآمدزایی کند، باید به نسبت درآمد عدد قابل توجهی، اعتبارات عمرانی دریافت کند که این اتفاق نمی‌افتد چرا که ارتباطی بین درآمدهای وصولی و اختصاص اعتبار به استان وجود ندارد.

یاری ادامه داد: بر اساس شاخص‌هایی که مبنای توزیع اعتبار قرار می‌گیرد و همچنین توسعه نیافتگی، توزیع اعتبار صورت می‌گیرد که استان قزوین در بسیاری از شاخص‌ها که مبنای توزیع اعتبار هستند، شرایط بهتری نسبت به سایر استان‌ها داریم و در این حوزه‌ها از میانگین کشوری بالاتر هستیم که می‌توان به سرانه‌ ورزشی، مدارس و جمعیت تحت پوشش فاضلاب و غیره اشاره کرد.

وی مطرح کرد: در برخی از شاخص‌های توزیع اعتبار، استان قزوین نسبت به دیگر استان‌ها  پایین‌ تراست مانند راه روستایی و سرانه تخت بیمارستانی که بخشی از اعتبارات آنها در ملی تامین می‌شود.

این مسئول افزود: زمانی که به مبانی توزیع اعتبارات می‌نگریم، متوجه می‌شویم بر اساس شاخص‌های مذکور در حق استان قزوین ظلم و یا اجحاف نشده است.

 رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان قزوین گفت: اگر بشود بخشی از اختیارات و منابع به استان قزوین داده شود، با توجه به شرایط و ظرفیت‌هایی که استان دارد می‌تواند باری از دوش کشور بردارد، درآمدهای بیشتری وصول کند و منشا اثر توسعه‌ای شود که از این درآمدها و توسعه بتواند دیگر استان‌ها را هم تحت پوشش قرار دهد.

افزایش 16.5درصدی بودجه قزوین

یاری افزود: انتظار داریم بیشتر از اینکه در اختصاص بودجه به توسعه‌نیافتگی استان‌ها توجه شود، به موضوع توسعه‌یافتگی، پتانسیل‌ها و قابلیت‌های استان‌ها پرداخته و بر اساس این مسائل بودجه اختصاص داده شود.

وی ادامه داد: اگر از ظرفیت‌های کشاورزی، معدن، گردشگری و سایر قابلیت‌های استان قزوین استفاده شود و پول به این حوزه‌ها تزریق شود منشأ درآمدهای آتی شده و به سایر استان‌ها و شهرستان‌ها سرریز می‌شود و می‌تواند خودش مبنای توسعه جدید شود.

این مسئول اذعان کرد: بودجه جاری سال گذشته استان قزوین حدود 220 میلیارد تومان و اعتبار عمرانی استان حدود 530 میلیارد تومان بوده که بودجه  سال99 استان قزوین 16.5 درصد افزایش داشته که از میانگین رشد کشوری عدد بالاتری دریافت می‌کنیم.

قزوین در سال 76 به استان تبدیل شده و نخستین بودجه مستقل را در این سال دریافت کرده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز