خبرگزاری کار ایران

معاون استاندار اعلام کرد:

برگزارکنندگان انتخابات موظف به رعایت بی طرفی هستند/ رای مردم حق الناس است

asdasd
کد خبر : ۸۴۶۶۲۸

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری البرز با تاکید بر رعایت اصل بی طرفی توسط برگزارکنندگان انتخابات پیش رو گفت: وزیرکشور و نماینده عالی دولت در استان بر تامین امنیت، مشارکت، سلامت و رقابت در انتخابات تاکید دارند که همه ما موظفیم در راستای تحقق این امر مهم تلاش کنیم.

به گزارش ایلنا، نور محمد فردی امروز در حاشیه بازدید از ستاد انتخابات فرمانداری شهرستان نظر آباد در جلسه ای با حضور فرماندار و مدیران مجموعه شهرستان نظرآباد، اظهار داشت: در البرز برای هر کرسی نمایندگی مجلس 126نفر در رقابت هستند که این مهم بیانگر اهمیت انتخابات در سطح جامعه است.

وی با اشاره بر اهمیت یازدهمین دوره انتخابات  مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: در مجموع برای انتخابات آتی 379 نفر، داوطلب شده اند که از این تعداد 326نفر که معادل  86درصد مربوط به حوزه انتخابیه کرج، فردیس و اشتهارد و 53نفر معادل 14درصد مربوط به حوزه انتخابیه ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری البرز با عنوان اینکه مجموع افراد ثبت نام شده 305 نفر آقا و 74 نفر خانم هستند، یادآور شد: نتایج بررسی صلاحیت داوطلبین 27 آذرماه سال جاری اعلام خواهد شد که افراد رد صلاحیت شده می توانند در مدت چهار روز اعتراض خود را به هیات نظارت ارسال کنند.

فردی در ادامه با تاکید بر فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر مردم سالاری دینی و دستورالعمل اکید وزارت کشور در خصوص رعایت اصل بی طرفی توسط  برگزارکنندگان انتخابات پیش رو گفت: برگزاری انتخاباتی سالم، بانشاط و پرشور باحضور حداکثری اقشار مختلف  همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری است. بنابراین  همه اعضا هیات اجرایی، نظارت و بازرسی انتخابات و حتی اقشار مختلف عامه مردم وظیفه دارند در این مورد برنامه ریزی امور را انجام دهند. 

وی افزود: وزیرکشور و نماینده عالی دولت در استان نیز بر 4اصل مهم و اساسی تامین امنیت، مشارکت، سلامت و رقابت در انتخابات تاکید دارند که همه ما موظفیم با رعایت اصل بی طرفی در راستای تحقق این امر مهم تلاش کنیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری البرز در پایان در ارتباط با نقش تعیین کننده مردم در برگزاری انتخابات بیان داشت: رای مردم حق الناس است درست است که وظایف هیات های اجرایی، نظارت، بازرسی و فرمانداری ها و بخشداری ها طبق قانون تعریف شده است و هر کسی باید وظایف مربوط به خود را طبق قانون انجام دهد ولی این امر هیچ منافاتی با هماهنگی تعامل ندارد و موفقیت همه ما در هماهنگی و تعامل است.

وی یاداور شد: هیچ یک از مسئولین دستگاههای دولتی وابسته به دولت حق دخالت در امر انتخابات را ندارد و در صورت مشاهده بر خورد قانونی و قاطع صورت می گیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری البرز، امروز همچنین در جریان بازدید سر زده از بخشداری چهارباغ و واحدهای مختلف بخشداری و ستاد انتخابات، گفت: هدف از این بازدید ها و نشست ها بررسی روند، تامین و تجهیزات در امر انتخابات است که مورد ارزیابی دقیق قرار می گیرد. 

در این بازدید سر زده رصد بخش‌های فناوری اطلاعات، مالی و پشتیبانی، فیبر نوری و تهیه چک لیست از شعب اخذ رای، مورد بررسی قرار گرفت.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز