خبرگزاری کار ایران

احمدزاده مطرح کرد:

قزوین با میزبانی رقابت‌های بین المللی از اعتبار کشتی ایران دفاع کرد/ تبلیغات سوء دشمنان خنثی شد/ هچ هزینه ای به شهرداری تحمیل نشد

asdasd
کد خبر : ۸۴۶۴۷۷

مسئول ستاد برگزاری مسابقات بین المللی کشتی نونهالان گفت: قزوین با میزبانی شایسته رقابت‌های بین المللی کشتی آزاد و فرنگی نونهالان و نوجوانان کشور از اعتبار کشتی ایران دفاع کرد.

به گزارش ایلنا، بیست و دومین دوره رقابت‌های بین المللی کشتی آزاد و فرهنگی در رده سنی نونهالان و نوجوانان با شرکت ۲۰۲ ورزشکار از کشورهای قرقیزستان، ترکمنستان، ارمنستان، آذربایجان و تاجیکستان به مدت سه روز در ورزشگاه یادگار امام شهر الوند برگزار شد و در پایان تیم های ایرانی توانستند بر سکوی قهرمانی بایستند.

روح الله احمدزاده شهردار الوند در پایان این رقابت‌ها در خصوص اهداف برگزاری مسابقات بین المللی و میزبانی این دوره از بازی ها اظهار داشت: در بیست و دومین دوره رقابت های بین المللی کشتی که به مناسبت روز جهانی کودک در سالن یادگار امام شهر الوند برگزار شد، در مجموع ۲۰۲ کشتی گیر داخلی و خارجی از کشورهای مختلف باهم رقابت کردند و تیم ایران هم قهرمان شد.

وی افزود: یکی از مهمترین تورنمنت های بین المللی در دنیا رقابت‌های کشتی در رده نونهالان و نوجوانان است که خوشبختانه استان قزوین و شهر الوند توانست میزبانی را با شایستگی بر عهده بگیرد و با سربلندی از آن خارج شود.

احمدزاده تصریح کرد: مسابقات بین المللی چون یک رویداد جدی است باید استانداردهای لازم را داشته باشد به همین دلیل قبل از بازی‌ها نماینده اتحادیه جهانی کشتی در سفر به استان قزوین از شهر الوند و امکانات ورزشی آن بازدید کرد و چون ناظر مسابقات هم بود تمامی شرایط اسکان، پذیرایی و سالن برگزاری را مورد ارزیابی فنی و کارشناسی قرار داد و در نهایت آن را تایید کرد.

شهردار الوند تصریح کرد: خوشبختانه چون ایران مهد کشتی و پایه گذار این رشته در جهان است در رده های نونهالان و نوجوانان هم خوش درخشیدیم و از اعتبار خود دفاع کردیم و بیشترین مدال های طلا، نقره و برنز را نصیب خود کردیم و قهرمان شدیم. 

احمدزاده در خصوص اهمیت برگزاری مسابقات ورزشی در تقویت نشاط اجتماعی شهروندان هم تصریح کرد: شهر الوند با زیرساخت‌های ورزشی مناسبی که دارد در شرایط خوبی است و این رقابت‌ها در فضای استاندارد برگزار شد و از آنجا که استانداردهای برگزاری رقابت های بین المللی بسیار سخت است، سه روز قبل از برگزاری نماینده اتحادیه جهانی کشتی تمام شرایط از جمله تشک های کشتی، نحوه ترانسفر و محل اسکان را بررسی و سپس به FILA اعلام کرد که شهر الوند می تواند میزبان باشد و از ابتدا چون زیرساخت ها را داشتیم و مدیریت شهری و شهرداری هم پای کار بود و اراده خوبی در شورای شهر و مسئولان شهری و استانداری دیده می شد توانستیم به شایستگی میزبانی کنیم.

شهردار الوند در خصوص اهداف برگزاری این مسابقات جهانی هم اظهارداشت: ما چند هدف عمده را در این رویداد پیگیری می کردیم که مهمترین آن خنثی کردن تبلیغات سوء دشمنان و اثبات وجود امنیت کامل در ایران بود.

قزوین با میزبانی رقابت‌های بین المللی از اعتبار کشتی ایران دفاع کرد/ تبلیغات سوء دشمنان خنثی شد/ هچ هزینه ای به شهرداری تحمیل نشد

وی اضافه کرد: همانگونه که می دانید در این مقطع دشمنان خارجی سعی کرده اند القا کنند در ایران امنیت نیست لذا برخی کشورها را تحریک کردند به مسابقات اعزام نشوند و برگزاری شایسته و آرام این رقابتها در واقع خنثی کننده این تبلیغات سوء بود.  

احمدزاده اظهارداشت: بیش از ۲۰۰ میهمان خارجی و ملی در مسابقات حضور داشتند و حساسیت آن بالا بود و این رویداد با کمال آرامش و در امنیت کامل برگزار شد که بزرگترین تبلیغ برای ثبات امنیتی کشور محسوب می شود.

شهردار الوند یادآورشد: دومین هدف ما رسیدن به دستاوردهای اقتصادی بود و از آنجا که قزوین قطب اقتصادی کشور است و شهر الوند با داشتن بزرگترین شهر صنعتی کشور جایگاه شاخصی در صنعت دارد با برگزاری این مسابقات در واقع بخشی از ظرفیت های تولیدی و اقتصادی خود را هم معرفی کردیم تا فضای اقتصادی هم به دیگران شناخته شود.

وی بیان کرد: هدف سوم ما رسیدن به دستاوردهای فرهنگی و اجتماعی است زیرا باور داریم هر نوع سرمایه گذاری در بخش ورزش موجب ایجاد نشاط اجتماعی و کاهش مشکلات و آسیب ها می شود و این رویداد بدون شک نقش مهمی در تقویت نشاط و شادابی و بهسازی فضای اجتماعی و کاهش بزه در شهر الوند خواهد داشت.

هیچ هزینه ای به شهرداری تحمیل نشد

مسئول برگزاری مسابقات بین المللی کشتی نونهالان در ادامه در مورد هزینه های برگزاری این رویداد نیز گفت: خوشبختانه تمامی هزینه های اسکان، پذیرایی و ترانسفر بر عهده حامیان مالی بود و ما هیچ هزینه ای به شهرداری و شورای شهر الوند تحمیل نکردیم که این کار نیز نوعی مدیریت هزینه ها بود.

وی با تشکر از همه دست اندرکاران برگزاری این رویداد مهم بین المللی اظهارداشت: جا دارد از همه مسئولان بویژه استاندار و معاون سیاسی و امنیتی ایشان، فدراسیون کشتی کشور و هیئت کشتی استان، شورای شهر، فرماندار البرز، نیروهای نظامی و انتظامی، سپاه و بسیج و مدیرکل ورزش، رسانه ها و حامیان مالی تشکر کنیم که موجب شدند این مسابقات بین المللی با شایستگی در استان قزوین و شهر الوند برگزار شده و خاطره ای خوش برای شهروندان به یادگار بماند.

آماده میزبانی سایر رقابت‌های کشوری و جهانی هستیم

شهردار الوند تصریح کرد: دستاورد این مسابقات تجربه ارزشمندی است که می تواند دستاورد مهمی برای ما باشد تا بتوانیم مسابقات مهمتر و بزرگتری را نیز میزبانی کنیم و آعلام می کنیم آماده برگزاری مسابقات بین المللی و کشوری در ورزش های رزمی هم هستیم.

وی گفت: بدون شک ورزش های قهرمانی می تواند به توسعه ورزش قهرمانی کمک کند و برگزاری رویدادهای بین المللی موجب توسعه و رشد ورزش در شهرهای استان می شود.

در پایان این مسابقات در کشتی آزاد تیم ایران با کسب ۲۴۵ امتیاز به عنوان نخست رسید و تیم قرقیزستان با ۹۷  امتیاز در رده دوم جای گرفت و آذربایجان با کسب ۷۳ امتیاز درجایگاه سوم قرار گرفت.

در کشتی فرنگی هم تیم ایران با ۲۳۵ امتیاز قهرمان شد و بر سکوی نخست ایستاد و تیم های قرقیزستان و ارمنستان به ترتیب با ۱۳۷ و ۱۰۱ امتیاز به رده های دوم و سوم دست یافتند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز