خبرگزاری کار ایران

افزایش ۳۰ در صدی نرخ حمل و نقل عمومی در قزوین

asdasd
کد خبر : ۸۴۶۴۱۵

طرح اصلاح مصرف سوخت استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی در استان قزوین را 30 درصد افزایش داده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، محمد حسن ایرانخواه گفت: با اجرای طرح اصلاح مصرف سوخت، روزانه ۱۲۰ هزار مسافر در سطح شهر قزوین جا به جا می شوند ، استفاده شهروندان از این ناوگان ۳۰ درصد افزایش یافته ‌است.

مدیر عامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قزوین اظهار کرد:  در حال حاضر ۲۲۰ دستگاه اتوبوس در ناوگان اتوبوسرانی شهرداری قزوین در ۲۴ خط فعال هستند که به طور میانگین در هر خط 8 تا 15 دستگاه اتوبوس تردد می‌کنند.

ایرانخواه خاطر نشان کرد: هم اکنون هیچ مشکلی در جابه جایی مسافران در سطح شهر وجود ندارد و در صورت افزایش مسافران از ۵۰ دستگاه اتوبوس متوقفی در سطح قزوین استفاده خواهد شد.

وی با بیان اینکه هیچ گونه افزایش قیمت تا سال آینده در ناوگان اتوبوسرانی قزوین نخواهیم داشت، افزود: در حال حاضر هزینه اتوبوس‌های درون شهری ۵۰۰ تومان به صورت کارت و ۸۰۰ تومان به صورت نقدی تعیین شده است و افراد سالمند، جانبازان و معلولان از پرداخت هر گونه هزینه معاف هستند.

این مسئول در خصوص اتوبوس‌های از رده خارج این سازمان اظهار کرد: ۸۰ درصد اتوبوس‌های فرسوده شهر از سال گذشته تاکنون از ناوگان این سازمان خارج و با خودروهای جدید جایگزین شده اند.

ایرانخواه از جمع آوری اتوبوس‌های تولید زیر سال ۸۵ در شهر قزوین خبر داد و افزود: به همین منظور امسال ۲۰ دستگاه مینی بوس جدید در خطوط کم مسافر شهر جایگزین اتوبوس‌های فرسوده و همچنین طی ۲۲ ماه گذشته ۸۰ دستگاه اتوبوس در ناوگان اتوبوسرانی قزوین جایگزین شدند.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قزوین تصریح کرد: با جایگزینی این تعداد مینی‌بوس و اتوبوس هم‌ اکنون فقط هفت دستگاه اتوبوس فرسوده در ناوگان باقی مانده است که به زودی از رده خارج خواهند شد.

این مسئول در خصوص بازسازی و تجهیز ناوگان حمل و نقل اتوبوسرانی قزوین ادامه داد: ۶۰ دستگاه اتوبوس هم بدون کولر بودند که برای آنها سیستم خنک‌کننده خریداری و نصب شد و تا ۶ ماه آینده کلیه ناوگان حمل و نقل قزوین به سیستم گرمایشی و سرمایشی مجهز خواهند شد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز