خبرگزاری کار ایران

مدیر اجرایی منطقه ویژه اقتصادی دوغارون:

تسریع در ارتباط دو کشور ایران و افغانستان سبب توسعه اقتصادی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۸۴۶۳۹۷

مدیر اجرایی منطقه ویژه اقتصادی دوغارون گفت: تسریع در روند ورود و خروج کامیون‌های افغانستانی به منطقه ویژه اقتصادی دوغارون و ارتباط این دو کشور سبب توسعه پایدار اقتصادی می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا در تایباد، سید حسین آقایی در دیدار با رئیس جمع آوری عواید وزارت ترانسپورت افغانستان و رئیس انجمن شرکت‌های حمل و نقل ترانسپورتی ولایت هرات که امروز در محل منطقه ویژه اقتصادی دوغارون صورت گرفت، اظهار کرد: در راستای جلب رضایت صاحبان کالا و تجار این منطقه آمادگی پذیرش روزانه ورود و خروج 500 دستگاه کامیون را دارد.

وی افزود: برای فراهم کردن این بستر نیاز است تا تمامی دستگاه‌های مربوطه تلاش خود را بدرستی انجام دهند زیرا روابط تجاری ایران و افغانستان توسعه اقتصادی هر دو کشور را دربر دارد.

در ادامه این دیدار نجیب الله محمدی، رئیس جمع آوری عواید وزارت ترانسپورت افغانستان گفت : همکاری‌های منطقه ویژه اقتصادی دوغارون قابل تحسین است و ما هم تلاش می‌کنیم تا فرایند ورود کامیون خالی به این منطقه افزایش یابد.

محمد عارف رضایی، رئیس انجمن شرکت‌های ترانسپورتی و حمل و نقل ولایت هرات نیز در این جلسه مطرح کرد: پذیرش کامیون از طریق منطقه ویژه اقتصادی دوغارون توسط گمرک اسلام قلعه افزایش خواهد یافت و به همین منظور تلاش می‌شود تمام زیر ساخت‌های لازم در گمرک اسلام قلعه ایجاد گردد.

منطقه ویژه اقتصادی دوغارون در نقطه صفر مرزی با جمهوری اسلامی افغانستان قرار گرفته و در حال حاضر مهمترین مرز صادراتی جمهوری اسلامی ایران و مرز زمینی کشور افغانستان برای ارتباط با دنیای خارج ، مخصوصا اروپا و کشورهای حوزه خلیج فارس می‌باشد.

این منطقه یکی از مهمترین معبرها در مسیرهای ترانزیتی مهم جهان از جمله کریدور حمل و نقل بین المللی شمال _ جنوب ، کریدور حمل و نقل اروپا _ قفقاز _ آسیا (تراسیکا) ، کریدور ۱۶۰۰۰کیلومتری جاده ابریشم ، کریدور ریلی تار و بزرگراه آسیایی است.

منطقه ویژه اقتصادی دوغارون در فاصله ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد 18 کیلومتری شهرستان تایباد هم مرز با کشور افغانستان است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز