خبرگزاری کار ایران

دادستان عمومی و انقلاب قزوین مطرح کرد:

تاسیس مراکز ماده ۱۶ جهت کاهش اعتیاد در قزوین

asdasd
کد خبر : ۸۴۶۳۶۸

احداث و راه‌اندازی مراکز ماده ۱۶ در استان قزوین، اعتیاد و اردوگاه‌های ترک اعتیاد را کاهش می دهد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، محمد قاسمی گفت: یکی از مراکز ضروری برای کاهش اعتیاد و مبارزه با مصرف مواد مخدر، کاهش جمعیت کیفری زندانیان و اردوگاه‌های ترک اعتیاد تاسیس و راه‌اندازی مراکز ماده 16 است که در این رابطه شهرداری یا شوراها می‌توانند از محل درآمدهای مردمی به ساخت آن اقدام کنند.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین به کمبود زیرساخت‌های لازم برای تاسیس مراکز ماده ۱۶ در نیروی انتظامی اشاره کرد و گفت: این دستگاه هم اکنون با کمبود نیرو و تجهیزات رو به رو بوده و حتی در حوزه مبارزه با مواد مخدر نیز از داشتن برخی تجهیزات محروم است و به نظر می‌رسد امکان تاسیس مرکز ماده ۱۶ برای این نهاد چندان وجود نداشته باشد.

قاسمی تاکید کرد: بسیاری از پیگیری‌های لازم برای کاهش مصرف مواد مخدر باید با کمک و هم افزایی دستگاه‌ها انجام شود و هر دستگاهی بنابر ظرفیت و مسئولیت‌های قانونی خود در این زمینه وارد عمل شود.

این مقام قضایی استان اظهار کرد: اگرچه دستگاه‌هایی مانند دادستانی و نیروی انتظامی با هماهنگی منظم در حوزه پیشگیری، اصلاح و درمان اعتیاد در جامعه فعالیت می‌کنند، اما هنوز به نقطه مطلوب در این زمینه دست نیافته ایم.

وی به اصلاح قانون مبارزه با مواد مخدر در جامعه اشاره کرد و گفت: با اصلاح این قانون عملا میزان جابه‌جایی مواد مخدر در جامعه افزایش یافته و در مقابل میزان محکومیت و جرم آن کاهش یافته است.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین خاطرنشان کرد: متاسفانه کشور ایران به لحاظ شرایط جغرافیایی در مسیر حمل و نقل مواد مخدر قرار گرفته است و در چنین موقعیتی نباید همه نگاه‌های ما برای مبارزه با مواد مخدر به نیروی انتظامی معطوف شود.

ماده ۱۶ قانون مبارزه با مواد مخدر، آئین نامه اجرایی مراکز نگهداری، درمان و کاهش آسیب معتادان است که به دستگاه‌های مختلف از جمله داگستری، بهزیستی، علوم پزشکی، نیروی انتظامی و شهرداری‌ها در این زمینه وظایفی را محول می‌کند.

نرخ شیوع اعتیاد در قزوین ۲.۹۷ درصد بوده و تاکنون ۲۶ هزار فرد معتاد در استان شناسایی شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز