خبرگزاری کار ایران

راه اندازی کیوسک‌های راهنمای گردشگر درهرمزگان/ امضای تفاهم‌نامه همکاری شهرداری بندرعباس با اداره‌کل گردشگری استان

asdasd
کد خبر : ۸۴۶۲۵۵

تفاهم‌نامه همکاری شهرداری بندرعباس و اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان هرمزگان با موضوع تبادل نظر و برنامه‌ریزی در راستای ارتقای شاخص‌های صنایع‌دستی و هنرهای سنتی شهر منعقد شد.

به گزارش ایلنا از هرمزگان،عباس امینی‌زاده شهردار بندرعباس در این نشست که در محل اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان برگزار شد، اظهار کرد: اقدامات صورت گرفته در راستای رونق گردشگری استان قابل تقدیر است.

وی افزود: اگر یک شهر بخواهد از رونق خوبی برخوردار شده و مردم بتوانند زندگی با کیفیتی داشته باشند، اولین مسئله اثرگذار، رونق در زندگی و کسب و کار مناسب است.

شهردار بندرعباس گفت: با توجه به تضعیف اقتصاد نفتی در کشور، بهترین حوزه رونق‌بخش، گردشگری است.

امینی‌زاده با بیان اینکه به بهانه‌های مختلف باید گردشگری را ترویج کنیم، ادامه داد: یکی از موضوعات مهم در این مسئله، پیوستن بندرعباس به شبکه جهانی شهرهای خلاق است.

این مقام مسئول تصریح کرد: بندرعباس از دیرباز دارای غنای قابل‌توجهی در حوزه صنایع‌دستی بوده و امیدواریم بتوانیم آن را تقویت کنیم.

وی با بیان اینکه باید موضوعاتی مانند نمایشگاه را در راستای معرفی و رونق صنایع‌دستی را عملیاتی کنیم، اظهار کرد: هدف ما در حوزه صنایع‌دستی، آموزش، تولید و فروش است.

امینی‌زاده بیان کرد: تولیدات حاصل از آموزش صحیح و حرفه‌ای باید ختم به بازاریابی و بازارسازی شود.

شهردار بندرعباس از راه‌اندازی کیوسک‌های راهنمای گردشگر در سطح شهر خبر داد و گفت: بنای ما توسعه زیرساخت‌های گردشگری در شهر است. 

رضا برومند، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان هرمزگان نیز در ادامه این جلسه اظهار کرد: موضوع پیوستن بندرعباس به شبکه جهانی شهرهای خلاق دنیا در حوزه صنایع‌دستی و هنرهای بومی، فرصت خوبی برای معرفی و رونق‌بخشی به این حوزه است.

وی در ادامه نیز با ابراز خرسندی از تعامل ایجاد شده این اداره‌کل با شهرداری بندرعباس، گفت: تا پایان سال جاری با همکاری شهرداری بندرعباس شاهد رخدادهای مهم در حوزه گردشگری و صنایع دستی خواهیم بود.

اضافه می‌شود در ادامه این نشست تفاهم‌نامه همکاری شهرداری بندرعباس و اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان هرمزگان با هدف تقویت نقش و جایگاه صنایع دستی در توسعه گردشگری و ایجاد منابع درآمد پایدار خانواده‌ها و توسعه صنایع دستی و هنرهای سنتی، حفظ و احیای رشته های صنایع دستی و هنرهای سنتی در محلات بندرعباس، استفاده از منابع و ظرفیت های موجود در دستگاه برای تحقق اهداف مورد نظر این تفاهم‌نامه، فلکه برق و ایجاد زیرساخت های لازم برای توسعه صنایع دستی و ایجاد بستر مناسب جهت حمایت از تولید و فروش تولیدات این حوزه منعقد شد.

بر اساس این گزارش معرفی هرچه بیشتر صنایع دستی و هنرهای سنتی شهر بندرعباس به گردشگران داخلی و خارجی و همچنین برگزاری جشنواره ها در راستای حفظ و توسعه صنایع دستی و هنرهای سنتی از دیگر اهداف انعقاد این تفاهم نامه است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز