خبرگزاری کار ایران

ملکی در گفت وگو با ایلنا خبر داد:

پساب‌های صنعتی قزوین به دشت الله‌آباد می‌رسد/ فرونشست زمین در مناطقی از بوئین‌زهرا

asdasd
کد خبر : ۸۴۶۱۶۴

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان قزوین از تهیه و آماده‌سازی طرح جمع‌آوری و انتقال پساب‌های صنعتی استان به تالاب یعقوب‌آباد دشت الله‌آباد شهرستان آبیک خبر داد.

یدالله ملکی شامگاه جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در قزوین اظهار کرد: طرح جمع‌آوری و انتقال پساب‌های صنعتی استان قزوین به تالاب یعقوب‌آباد دشت الله‌آباد شهرستان آبیک در مرحله تهیه و آماده‌سازی قرار دارد که به صورت مشترک با شرکت آب منطقه‌ای استان قزوین، حفاظت از محیط‌زیست، منابع طبیعی و آبخیزداری و میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین اجرایی خواهد شد.

وی افزود: پس از تهیه طرح، موضوع فراخوان شده و از بخش خصوصی برای اجرای این طرح به صورت مشارکتی استفاده می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان قزوین به آسیب وارد کردن پساب‌های صنعتی به استان اشاره و بیان کرد: با اجرایی شدن طرح مذکور به میزان 20 میلیون مترمکعب آب، می‌توان بین 5 تا 6 هزار هکتار از دشت الله‌آباد را تحت پوشش قرار داد و آن را احیا کرد.

طبق اذعان ملکی، اجرای طرح جمع‌آوری و انتقال پساب‌های صنعتی استان قزوین به تالاب یعقوب‌آباد دشت الله‌آباد شهرستان آبیک را موجب دور کردن پساب‌ها از منطقه خطر، ایجاد اشتغال و تولید و جلوگیری از ریزگردها و همچنین سبب احیای تالاب یعقوب‌آباد و فراهم شدن بستر لازم برای توسعه گردشگری در دشت الله‌آباد می‌شود.

هنوز عدد رسمی میزان فرونشست دشت قزوین اعلام نشده

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان قزوین در خصوص وضعیت فرونشست دشت قزوین توضیح داد: فرونشست دشت، نتیجه برداشت بی‌رویه از آب‌های زیرزمینی است و آثار  و نشانه‌های آن را در مناطق شهرستان بوئین‌زهرا استان قزوین همچون عصمت‌آباد، فتح‌آباد، خان‌آباد، زلیخا و دیگر مناطق مشاهده شده است.

به گفته ملکی، تعیین میزان درصد فرونشست دشت قزوین بر عهده سازمان زمین‌شناسی است که این سازمان در حال پیگیری موضوع بوده و هنوز عدد رسمی و دقیق از میزان فرونشست این دشت اعلام نشده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان قزوین پر کردن چاه‌های فرم شماره 5، محدود کردن آب چاه‌های فرم شماره یک، نصب کنتورهای هوشمند و اجرای تغذیه مصنوعی از مهم‌ترین اقدامات شرکت آب منطقه‌ای استان قزوین برای جلوگیری از افت آب‌های دشت قزوین و رخ دادن پدیده فرونشست زمین  در این دشت دانست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز