خبرگزاری کار ایران

با حضور مسئولان شهری صورت گرفت؛

افتتاح جشنواره سراسری و ‌نمایشگاه ملی صنایع دستی و گردشگری در گناباد

asdasd
کد خبر : ۸۴۶۰۲۱

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گناباد از افتتاح جشنواره سراسری و ‌نمایشگاه ملی صنایع دستی و گردشگری در این شهرستان خبر داد.

علیرضا شناسایی در گفت وگو با خبرنگار ایلنا در گناباد، هدف از برگزاری این نمایشگاه و جشنواره را توسعه فرهنگ گردشگری، حمایت از تولید کنندگان صنایع دستی ، افزایش نقش آفرینی هنرمندان در رونق اقتصادی استان‌های مختلف، نشاط اجتماعی ،افزایش سطح شناخت مردم و به خصوص جوانان نسبت به آیین‌های بومی و محلی و تبادل تجربیات بین هنرمندان این بخش‌ها‌ برشمرد.

وی ادامه داد: در این نمایشگاه صنایع دستی هنرمندان استان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی، تهران، مازندران، همدان، زنجان، اصفهان، یزد، گیلان ، اردبیل، کرمان، سمنان، کرمانشاه،  گلستان و فارس در قالب 80 غرفه تا 28 آذر ماه در محل سالن ورزشی دانشگاه پیام نور گناباد در معرض دید عموم  قرار داده شده است.

شناسایی اذعان کرد:در این جشنواره بالغ بر 50 هنرمند از استان‌های مختلف به تولید همزمان یا ارایه تولیدات صنایع دستی خود در رشته های سفالگری، پارچه بافی، گلیم ، جاجیم ، نمد، میناکاری ، سنگ‌های قیمتی ،پارچه بافی ، قلم زنی ، سبد بافی ،محصولات برنزی ،محصولات چوبی ، مس ،عروسکهای سنتی ، چاقوی زنجان ، ترمه دوزی می پردازند. 

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گناباد تصریح کرد:وارد شدن جوانان در حوزه تولید صنایع دستی در سطح استانهای کشور در راستای افزایش کیفیت در قالب صادرات صنایع دستی بسیار امید بخش است و نقطه عطفی در افزایش رونق تولید در این حوزه خواهد بود.

وی گفت:امسال تسهیلاتی بالغ بر یک میلیارد تومان با معرفی 24 طرح در حوزه صنایع دستی و 107 نفر پشتیبان از شهرستان گناباد به استان معرفی شده که 12طرح مورد قبول و تا این لحظه جهت اخذ 450 میلیون تومان تسهیلات به بانک معرفی شده اند، که از این 12طرح 9 طرح مربوط به حوزه سفالگری مند گناباد است.

 شناسایی افزود:صنایع دستی هر شهر و استان ریشه در آئین و رسوم بومی و محلی آن دیار دارد و هر گروه صنایع دستی از جمله سفال ،نمد ، گلیم ، جاجیم و...با تنوع و تفاوتهای قابل توجهی عرضه میگردد که علاوه بر آشنایی با آداب و سنن ،این جشنواره رابطه ای جهت استفاده هنرمندان هر حوزه از طرحها و خلاقیتهای مربوط به هر گروه است.

وی اجرای آیین‌های بومی و محلی، برپایی سیاه چادرهای سنتی و عرضه سوغات اصیل استان‌های مختلف را از دیگر بخش‌های این نمایشگاه و جشنواره برشمرد و تاکید کرد 85% تولیدات این جشنواره مربوط به حوزه صنایع دستی و15% در قالب سوغات است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز