خبرگزاری کار ایران

رئیس شورای شهرستان قائمشهر در گفت وگو با ایلنا خبر داد ؛

فوت 10 درصد بیماران دیالیزی قائمشهر در دو ماه گذشته/ وقتی مرگ‌ و میر بیش از شیوع باشد مسئولان مقصرند

asdasd
کد خبر : ۸۴۵۹۵۲

رئیس شورای شهرستان قائمشهر گفت: وقتی تعداد بالای فوتی در یک بازه کوتاه زمانی را مشاهده می‌کنیم، معلوم می شود که قصور از سوی تمام افرادی است که مسئولیتی در حوزه بهداشت و درمان دارند.

محمدعلی شیرسوار رئیس شورای شهرستان قائمشهر و عضو هیئت اقتصادی انجمن دیالیزی شهرستان قائمشهر، در گفت و گو با خبرنگار ایلنا، درباره مصائب بیماران دیالیزی در این شهرستان، گفت: تجهیزات بیمارستانی ما نسبت به افرادی که نیازمند دریافت خدمات درمانی هستند، بسیار کم است. مضاف بر این مشکل نظارت بر خدمات درمانی و بروزرسانی تجهیزات پزشکی نیز از مشکلات بیماران این حوزه دیالیز است.

وی در ادامه افزود: بنده در وهله اول مسبب مشکلات را قصور نظارتی می‌دانم. درمان ‌بیماران  با دستگاههایی صورت می‌گیرد که بهسازی و نوسازی نشده و روزانه  15 ساعت مشغول کار است.  عمده خانواده‌های ما از نظر اقتصادی ضعیف هستند و نیازمند استفاده از تجهیزات دولتی هستند. این موجب می‌شود بیماران آسیب بیشتری ببینند.

وقتی مرگ‌ و میر بیش از شیوع باشد مسئولان مقصرند

شیرسوار ضمن شکایت از قصورات مقامات مسئول بویژه در حوزه نظارتی، بیان کرد: اگر یک یا دو بیمار بصورت طبیعی فوت می‌کرد،  نمی‌توانستیم نهادهای دولتی را محکوم کنیم. اما اگر مرگ‌ و میر بیش از شیوع طبیعی خود باشد، نهادهای مسئول و خدمت‌رسان مسئول و مقصر هستند. همچنین مهم‌ترین اشخاصی که باید مقصر تلقی شوند ناظرین این حوزه هستند.

در دوماه گذشته 11 فوت در حوزه بیماران دیالیزی داشتیم

شیرسوار در ارتباط با آمار مرگ‌ومیر در دوماه گذشته گفت: قائمشهر در دوماه گذشته 11 فوت تنها در حوزه بیماران دیالیزی داشته است. شما توجه کنید که این تعداد مرگ‌و میر در یک جمعیت 200 نفری بوده است.

وی افزود: حدود 200 بیمار در قائمشهر در حال درمان بودند. بسیاری از این بیماران ساکن شهرستان قائم‌شهر نبودند. از حدود 110 نفری که در قائمشهر نیاز به دیالیز دارند، 11 نفر یا به عبارت شفاف‌تر 10 درصد بیماران فوت کرده‌اند.

عضو هیئت  اقتصادی انجمن حمایت از بیماران دیالیزی قائمشهر گفت: وقتی با مسئولان نظام درمانی کشور صحبت می‌کنیم بر تاثیر تحریم‌ها صحه می‌گذارند. اما اینکه بر بیماران خاص، چه دیالیزی و چه دیگر بیماران خاص تمرکز شود انتظاری است که ما از مسئولان داریم.

شیرسوار با تاکید بر ناکافی بودن کادر درمانی در این حوزه، اظهار کرد: ما 200 بیمار داریم که نیاز به این تجهیزات دارند. مضاف براین که تجهیزات پزشکی در این مورد کم است، کادر درمانی هم به قدر کفایت شاغل نیست. شهر ما در کل استان بیشترین بیمار را داریم. بنابراین می‌توانم بگویم در توجه به  نیاز بیماران  کم‌توجهی صورت گرفته است.

رئیس شورای شهرستان قائمشهر گفت: پتاسیم دستگاهی که امروز مورد استفاده بیماران ما قرار می‌گیرد  قابل تنظیم نیست. این دستگاه می‌تواند در هر بار استفاده 10 درصد پتاسیم بدن بیمار را کاهش دهد. در حالی که دستگاه‌های روز این پتاسیم را بر مبنای نیاز بیمار کاهش می‌دهند. دستگاهی که استراحت آن کم است ، 16 سال است که از آن استفاده می‌کنیم، اقداماتی برای جایگزینی این دستگاه  و یا نگهداری آن ،  انجام نمی‌شود و خدمت‌گیرندگان بالایی دارد، وضعیت درمان بیماران را بحرانی می‌کند. لازم است که دولت این ملزومات را فراهم کند.

وی افزود :  در واقع بخش خصوصی استان جز در امور خیریه فعالیت دیگری در حوزه بیماران دیالیزی در این شهرستان ندارد.

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز