خبرگزاری کار ایران

8 هزار خانوار قزوینی بیمه بیکاری دریافت می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۸۴۵۸۲۶

مدیرکل تامین اجتماعی استان قزوین از دریافت بیمه بیکاری 8 هزار خانوار در استان قزوین خبرداد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، سیروس نصیری گفت: سازمان تامین اجتماعی تحت هیچ شرایطی مانع فعالیت هیچ یک از شرکت‌های تولیدی نشده و تمام تلاش خود را برای اینکه کارفرمایان به فعالیت خود ادامه دهند نیز انجام داده و استان قزوین هم اکنون ۲۴۵ هزار بیمه شده دارد که از این تعداد ۷۴ هزار بیمه شده از کارافتاده و بازنشسته بوده و حدود ۸ هزار خانوار نیز بیمه بیکاری دریافت می‌کنند.

مدیر کل تامین اجتماعی استان  افزود: مطالبات این اداره کل به غیر از بخش‌های دولتی، ۵۷۰ میلیارد تومان از کارفرمایان است در صورتی که مطالبات این سازمان اخذ شود، همسان‌سازی حقوق بازنشستگان نیز با سهولت انجام می گیرد.

نصیری با اشاره به اینکه کارفرمایان در واقع از شرکای این سازمان محسوب می‌شوند، افزود: با توجه به شرایط اقتصادی کنونی، نهایت مساعدت و تسهیل برای آنان در زمینه دریافت مطالبات به عمل می‌آید.

وی ادامه داد: برای کمک به کارفرمایان، بازرسی دفاتر قانونی خود را یک‌ ساله کرده‌ و همچنین تمدید کارت بازرگانی آنان را نیز به صورت غیرحضوری انجام می شود.

این مسئول تصریح کرد: این سازمان همچنین ماهانه حدود ۱۷۶ میلیارد تومان حقوق کارمندان استان را پرداخت می‌کند.

مدیرکل تامین اجتماعی استان قزوین میانگین ضریب پشتیبانی (نسبت افراد شاغل به بازنشسته‌ها) در کشور را ۵.۵ اعلام و اظهار کرد: این بدان معنی است که به ازای هر ۵.۵ نفر شاغل، یک بازنشسته در کشور وجود دارد در حالی که این ضریب در استان قزوین ۳.۵ است.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز