خبرگزاری کار ایران

۴۲۵ واحد مسکن مهر قزوین آماده واگذاری به متقاضیان

asdasd
کد خبر : ۸۴۵۵۳۶

در حال حاضر ۴۲۵ واحد مسکن مهر تکمیل و آماده واگذاری به متقاضیان است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، ابراهیم مبارک قدم در جلسه شورای مسکن استان گفت: در حال حاضر ۴۲۵ واحد مسکن مهر تکمیل و آماده واگذاری به متقاضیان است و تا پایان سال جاری و براساس پیش بینی‌های به عمل آمده نیز یک هزار و ۱۱۰ واحد به پایان می رسد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین افزود: برای اجرای این طرح، ۹ هزار و ۴۷۸ واحد مسکونی به استان تخصیص داده شده که ۲ هزار و ۹۲۰ واحد برای شهرهای با جمعیت بیش از ۱۰۰ هزار نفر، سه هزار و ۴۶۴ واحد برای شهرهای کمتر از ۱۰۰ هزار نفر و سه هزار و ۹۴ واحد نیز برای بافت‌ها ناکارآمد شهری (فرسوده) در نظر گرفته شده است.

مبارک قدم اظهار کرد: ۲۵.۵ هکتار زمین برای احداث این طرح در داخل شهرهای استان قزوین باید در نظر گرفته شود که هم اکنون در حال تامین و تخصیص این میزان از اراضی در مناطق مختلف هستیم.

وی با اشاره به اینکه در مرحله نخست این طرح، احداث یک هزار و ۹۵۰ واحد مسکونی در سطح شهرهای استان صورت می‌پذیرد، تاکید کرد: متقاضیان براساس ضوابط و سیاست‌های اعلام واگذاری مسکن می‌توانند در سامانه مورد نظر که طی روزهای آینده اعلام می‌شود، ثبت نام کنند و هر یک از واحدهای یاد شده نیز از تسهیلات ۷۵۰ میلیون ریالی بهره‌مند خواهند بود.

این مسئول با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه مسکن مهر استان، گفت: احداث ۵۸ هزار و ۷۸۴ واحد مسکونی در قالب تفاهم نامه‌های سه‌جانبه، تعاونی‌ها و خودمالکان برای استان در نظر گرفته شده بود که ۴۴ هزار و ۲۸۸ واحد مربوط به شهرهای بالای ۲۵ هزار جمعیت، پنج هزار و ۶۵۴ واحد برای شهرهای زیر ۲۵ هزار و هشت هزار و ۸۴۲ واحد نیز برای بافت ناکارآمد شهری در نظر گرفته شد که واحدهای مربوط به بافت ناکارآمد شهری و شهرهای زیر ۲۵ هزار جمعیت به طور کامل تکمیل و به بهره برداری رسیده و ۳۹ هزار و ۳۱۸ واحد مربوط به شهرهای با جمعیت بیش از ۲۵ هزار نفر نیز تحویل متقاضیان شده است.

مبارک قدم اعلام کرد: ثبت نام از متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن در سطح استان از ۳۰ آذر ماه جاری آغاز می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی با بیان اینکه یک هزار و ۴۸۴ واحد مسکن مهر استان مربوط به متمم ۴۰۰ به ۴۵۰ میلیون ریالی هستند، افزود: با وجود پیشرفت فیزیکی ۷۰ تا ۸۰ درصدی این تعداد پروژه، متاسفانه تاکنون موفق به جذب ما به التفاوت این میزان تسهیلات نشده‌ایم.

وی به آیین‌نامه بند ب تبصره ۸ قانون بودجه سال ۹۸ اشاره و یادآور شد: براین اساس دولت به وزارت راه و شهرسازی اجازه داده تا برای عملیات آماده‌سازی، محوطه‌سازی و تامین سایر خدمات زیربنایی و روبنایی مسکن مهر مجوز ۱۵ هزار میلیارد ریال از محل منابع داخلی و یا تهاتر تخصیص دهد که سهم استان ۲۳۵ میلیارد ریال در نظر گرفته شده که اولویت ما در این بخش احداث چند باب مسجد، یک ایستگاه کلانتری در مهرگان و ساخت ۶ مدرسه است.

به گفته مبارک قدم، ۱۰۰ میلیارد ریال نیز برای احداث راه‌های دسترسی به شهرک مهرگان در نظر گرفته شده که با توجه به جمعیت ۱۵۰ هزار نفری این مجموعه در آینده و با بازنگری‌های صورت گرفته، به این طرح اختصاص خواهد یافت.

این مسئول با اشاره به اینکه تامین نیاز مسکن برای دهک‌های پایین در حوزه ناکارآمد شهری مورد نقض است، افزود: این بخش که به طور عمومی در مناطق تاریخی واقع شده و با مشکل محدودیت‌های ساخت و ساز روبرو هستند، جوابگوی افزایش و نفوذپذیری در آن به هیچ عنوان وجود ندارد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز