خبرگزاری کار ایران

شهردار تایباد مطرح‌ کرد؛

افزایش نرخ سوخت در تایباد تاثیری بر کرایه ناوگان عمومی نداشته است

asdasd
کد خبر : ۸۴۵۴۸۸

شهردار تایباد گفت: هرچند بالارفتن قیمت سوخت و سهمیه بندی آن برای رانندگان صرفه اقتصادی ندارد اما تمام تلاش برای کاهش قیمت‌های کاذب صورت گرفته وتاکنون با تدابیر انجام شده از افزایش قیمت در این حوزه جلوگیری شده است.

ایوب سیدالحسینی در گفت‌ وگو با خبرنگار ایلنا در تایباد، اظهار کرد: درحال حاضر 722 دستگاه ناوگان عمومی در بخش حمل و نقل شهری این شهرستان فعالیت دارند. 

وی افزود: از این تعداد 112 دستگاه در قالب تاکسی‌های عمومی و درون شهری، 300 دستگاه در بخش تاکسی تلفنی و 310 دستگاه در حمل و نقل محور گمرک دوغارون فعالیت دارند.

شهردار تایباد مطرح کرد: هر تاکسی به صورت میانگین در روز 100 الی 150 مسافر را در سطح شهر جابجا می‌کند و این امر از بروز مشکلاتی مانند ترافیک خودروهای تک سرنشین، آلودگی هوا، تخریب آسفالت، ایجاد سر و صدای مازاد جلوگیری می‌کند.

او با اشاره به افزایش 25 درصدی استقبال شهروندان از ناوگان حمل و نقل عمومی بیان کرد: با وجود 16 دستگاه تاکسی بیسیم و داشتن ضریب امنیتی بالا در این ناوگان بیشترین جابجایی مسافران به ویژه خانم‌ها از این طریق صورت می‌گیرد.

وی مطرح کرد: ساماندهی ناوگان حمل و نقل عمومی با توجه به نیاز همگانی در اولویت شهرداری تایباد قرار دارد از این‌رو در حوزه نوسازی ناوگان اقدامات خوب و سازنده‌ای انجام شده و اکنون تنها 20 درصد خودروها در این بخش فرسوده و نیازمند تعویض هستند.

سیدالحسینی تصریح کرد: علاوه بر ناوگان عمومی ذکر شده 60 دستگاه خودرو در سرویس دهی مدارس فعال هستند و امسال برای اولین بار سرویس مدارس دخترانه توسط شرکت بانوان انجام می‌شود.

وی قیمت سرویس مدارس در تایباد را 960 هزار ریال برای هر دانش‌آموز اعلام کرد و افزود: این قیمت بعد از سهمیه بندی بنزین تغییری نکرده و خانواده‌ها می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه افزایش کرایه از سمت راننده با سامانه 137 تماس و گزارش دهند. 

سیدالحسینی با بیان اینکه 30 درصد رانندگان از پوشش بیمه برخوردارند، گفت: درحال حاضر این موضوع یکی از مشکلات اصلی در این حوزه بشمار می‌رود؛ مدت چهارسال است دولت یارانه بیمه را به دلیل عدم بودجه قطع کرده و رانندگان قادر نیستند تمام هزینه‌ها را پرداخت کنند.

 وی در پایان تاکید کرد: بدون شک افزایش قیمت سوخت بر کرایه‌ها تاثیر خواهد گذاشت بهتر بود قبل از اقدام به چنین کاری زیرساخت‌های آن صورت می‌گرفت تا رانندگان متضرر نشوند؛ درحال حاضر حمل و نقل با قیمت و سهمیه سوخت جدید به شرط کرایه قدیم صرفه اقتصادی در برندارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز