خبرگزاری کار ایران

پایش معادن قزوین زیر ذره‌بین محیط زیست/تشکیل کمیته‌ای برای احیای دشت و تالاب الله آباد

asdasd
کد خبر : ۸۴۵۳۶۲

مدیر کل حفاظت از محیط زیست استان قزوین از پایش معادن فلزی و غیرفلزی این استان خبر داد و گفت: این مهم به منظور کاهش یا رفع آلودگی معادن در دستور کار قرار گرفته است.

حسن عباس‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در قزوین اظهار کرد: پایش تمام معادن استان قزوین اعم از فلزی و غیرفلزی با هدف الزام به داشتن برنامه مدیریت محیط زیست در دستور کار قرار گرفته که همکاران اداره کل حفاظت از محیط زیست استان موظف به رصد و پایش شده‌اند گرچه تعامل خوبی بین دستگاه‌های مدیریتی استان در راستای حفظ محیط زیست وجود دارد.

وی افزود: هدف از این پایش، رفع آلودگی و یا کاهش آلودگی معادن دارای آلودگی و داشتن مدیریت زیست محیطی است.

مدیر کل حفاظت از محیط زیست استان قزوین ادامه داد: برخی معادن که آلودگی دارند باید برنامه مدیریت کاهش آلودگی و مدیریت زیست را در زمینه خاک، آب و هوا  داشته باشند.

عباس‌نژاد در خصوص وضعیت معادن شهرستان آبیک و اعتراضات مردمی به فعالیت آنها به دلیل وجود آلاینده‌های متعدد دیگر و معادن در این شهرستان توضیح داد: قاعدتا ظرفیت بُعد و گنجایش منطقه از نظر بحث آلودگی‌ها و تجمعی باید بررسی شود ، سپس می‌توان نظر قطعی داد اما گرچه وضعیت فعلی معادن یک مقدار وضعیتی نیست که مورد تایید اداره کل حفاظت از محیط زیست استان قزوین باشد.

دشت الله‌آباد از کانون‌های اصلی ریزگردها ا ست.

وی خاطرنشان کرد: یکی از کانون‌های اصلی ریزگردها و گرد و خاک در استان قزوین دشت الله‌آباد و تالاب موجود در آن است که خشک شده است.

مدیر کل حفاظت از محیط زیست استان قزوین بیان کرد: با دستور استاندار قزوین و هماهنگی انجام شده، کمیته‌ای از ادارات کل حفاظت از محیط زیست، منابع طبیعی و آبخیزداری، جهاد کشاورزی تشکیل شده که برنامه احیای دشت  و تالاب الله‌آباد در دستور کار قرار داده و اجرایی هم خواهیم شد.

کاهش مشکلات سایت محمدآباد با کاهش تولید پسماند

عباس‌نژاد افزود: یکی از برنامه‌های اصلی اداره کل حفاظت از محیط زیست مطالعه طرح جامع مدیریت پسماند شهرستان‌ها از جمله قزوین است که باید انجام شود.

وی ادامه داد: در این طرح کاهش میزان تولید پسماند، فرهنگ‌سازی لازم در زمینه کاهش تولید و کیفیت پسماند باید مد نظر قرار گیرد.

وی اذعان کرد: شهرداری‌ها موظف هستند در طرح جامع در زمینه کاهش پسماند برنامه داشته باشند از سویی باید در بین مردم کاهش زباله ترویج یابد.

این مسئول افزود: سایت بازیافت زباله محمدآباد با مشکلاتی مواجه شده که کاهش تولید پسماند می‌تواند به کاهش و رفع مشکلات این سایت منجر شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز