خبرگزاری کار ایران

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری لامرد خبر داد:

آغاز عملیات اجرایی جنگل‌کاری در 40 هکتار از اراضی ملی شهرستان لامرد

asdasd
کد خبر : ۸۴۵۳۳۴

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان لامرد از آغاز درختکاری به میزان 40 هکتار واقع در حوضه آبخیز چهار طاق و کتک (بخش علامرودشت شهرستان لامرد) از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی خبر داد.

به گزارش ایلنا، مرتضی نکوگو با اعلام این خبر در جمع خبرنگاران گفت:  همزمان با سراسر کشور عملیات اجرایی پروژه جنگل‌کاری در 40 هکتار از اراضی ملی حوزه آبخیز چهار طاق و کتک در بخش علامرودشت شهرستان لامرد آغاز شد.

وی افزود: اعتبار اختصاص یافته برای اجرای این پروژه 960 میلیون ریال برآورد شده است که از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی تامین خواهد شد.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان لامرد گفت: در پروژه جنگل‌کاری حوزه آبخیز چهار طاق و کتک، گونه جنگلی سازگار با منطقه شامل کنار و آکاسیا ویکتوریا انتخاب شد که تحمل پذیری بالاتری نسبت به شرایط آب و هوایی و تغییرات دما دارد.

وی تصریح کرد: هدف از اجرای طرح، حفاظت و تثبیت خاک، کنترل آبهای سطحی و جلوگیری از هدر رفتن آب، افزایش نفوذپذیری آب به سفره های زیرزمینی است.

نکوگو در ادامه با اشاره به طرح های درختکاری و بیابان زدایی گفت: برنامه جامع  اداره منابع طبیعی جهت دشت علامرودشت و چاهورز که فرسایش خاک زیاد است، ایجاد طرح‌های کنترل سیلاب در آبراهه های اصلی و سپس اجرای کاشت درخت‌های سازگار با منطقه جهت کاهش روان آب‌ها و کاهش فرسایش خاک پیش بینی شده است.

این مسئول اضافه کرد: حوزه آبخیز نعمه و مهران به وسعت ۴۰۰ هکتار جهت درختکاری شناسایی است  که پس از تامین اعتبار، اجرا خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز