خبرگزاری کار ایران

آریان خبر داد:

برگزاری جشنواره آش و دیماج در قزوین

asdasd
کد خبر : ۸۴۵۳۰۲

جشنواره آش رشته و دیماج‌ روز سه‌شنبه به همت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری در خانه فرهنگ محمدیه قزوین برگزار شد.

به گزارش‌خبرنگار ایلنا از قزوین، معاون فرهنگی هنری سازمان فرهنگی، ورزشی شهرداری قزوین، هدف از برگزاری این جشنواره را ترویج فرهنگ استفاده از غذاهای سنتی به ویژه دیماج و انواع آش عنوان کرد و افزود: در این غذاها معمولا تمام مواد مغذی گنجانده شده و به عنوان وعده غذایی کامل و سالم در تمام گروه‌های سنی قابل استفاده است.

صادق آریان، افزایش پویایی و نشاط اجتماعی را از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره خواند و افزود: از بانوان درخواست می‌شود تا ایده‌ها و پیشنهادات خود را در خصوص برنامه‌های فرهنگی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین، به این سازمان ارائه دهند.

وی اظهار داشت: در این جشنواره که با استقبال خوب بانوان قزوینی همراه بود، شرکت کنندگان با پخت انواع آش های محلی خلاقیت خود را نشان دادند.

این مسئول تاکید کرد: همواره به دنبال توسعه فعالیت‌های اجتماعی و گسترش شور و نشاط در جامعه  هستیم  و در تلاشیم‌این نوع جشنواره ها را هر چه بیشتر در شهر قزوین توسعه دهیم.

 در این جشنواره ۱۵۰ بانوی قزوینی  دست پخت‌های خود را با تزئینات زیبادر معرض قضاوت داوران قرار دادند که  در نهایت از ۱۰ دست پخت برتر تجلیل شد.

دیماج از جمله غذاهای سنتی قزوین است که با استفاده از نان خشک شده، انواع سبزیجات، پنیر، پیاز و ... تهیه می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز