خبرگزاری کار ایران

مدیرکل کار خراسان رضوی:

آمار جمعیت بیکار در نیشابور به بیش از ١۶ هزار نفر می رسد

asdasd
کد خبر : ۸۴۵۲۱۹

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: تعداد جمعیت بیکار در شهرستان نیشابور ۱۶هزار و ۷۷۹ نفر و نرخ بیکاری در این شهرستان ۱۱ و سه دهم درصد است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از نیشابور، محمد سنجری طی بازدید از مجتمع فولاد خراسان و دهمین جلسه شورای مدیران اداره کل تعاون، کار و رفاه امور اجتماعی استان گفت: سال گذشته تعداد تعهد ایجاد اشتغال در شهرستان نیشابور پنج هزار و ۲۷۵ نفر بود که این میزان امسال نیز همین مقدار است.

وی اظهار داشت: با همکاری و تعامل همه دستگاه‌ها و ادارات باید زمینه اشتغال برای این جمعیت بیکار فراهم گردد و مجتمع فولاد خراسان به عنوان یک مجموعه تأثیرگذار در این حوزه بسیار مؤثر است.

وی با اشاره به اینکه با پیگیری‌های انجام شده مشکل مجتمع فولاد خراسان در حوزه تأمین اجتماعی به طور کامل حل شده است بیان کرد: نیشابور با ۴۵۱ هزار و ۷۸۰ نفر جمعیت که ۵۰درصد آن را زنان و ۵۳ درصد را جمعیت شهری تشکیل می‌دهد از نظر صنعتی و هم جمعیتی یک کلان شهر و دارای جایگاهی ویژه در استان است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی اعلام کرد: در این شهرستان جمعیت فعال و شاغل به ترتیب ۴۸هزار و ۲۳۴ نفر و ۱۳۱ هزار و ۴۵۵ نفر و نرخ مشارکت ۴۰ ممیز نیم درصد است.

سنجری تصریح کرد: میزان شاغلین نیشابور در بخش‌های کشاورزی، خدمات و صنعت به ترتیب ۳۱، ۴۲ و ۲۷ درصد بوده و بالغ بر ۴۵۵ هزار نفر در ۳۲۲ تعاونی فعال این شهرستان عضو هستند.

وی خاطرنشان شد: نیشابور دارای ۷۶ تشکل کارگری و کارفرمایی، ۶۷هزار و ۲۹۶ نفر جمعیت بیمه شده و ۱۹ هزار و ۲۰۰ کارگاه فعال تحت پوشش تأمین اجتماعی است.

فرماندار نیشابور نیز در این جلسه گفت: توسعه بدون تعامل و هماهنگی اتفاق نمی‌افتد و برای توسعه و پیشرفت نیشابور باید همایش سرزمینی این شهرستان مورد توجه قرار گیرد.

علیرضا قامتی با اشاره به اینکه بین بخش خصوصی و دولتی تفاوت است و با نگاه دولتی اتفاقی نخواهد افتاد، ادامه داد: بسترهای لازم برای توسعه صنعتی نیشابور فراهم است و با تعاملی که در مجموعه مدیریت شهرستان وجود دارد شاهد پیشرفت‌های خوبی خواهیم بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز