خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد:

برای انسجام بیشتر طرح برگزاری جلسات با جهانگیری را مطرح کردم/ اگر مصوبات اجرایی شود صنایع استان دوباره اوج می‌گیرند

asdasd
کد خبر : ۸۴۵۱۴۶

نماینده مردم اراک خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: برای انسجام بیشتر برای رفع مشکلات صنایع، طرح برگزاری جلسات با جهانگیری را مطرح کردم.

سید مهدی مقدسی در گفت وگو با ایلنا، با اشاره به ارسال نامه به معاون اول رئیس‌جمهور در خصوص رفع مشکلات صنایع استان گفت: باتوجه به مشکلات پیش آمده برای صنایع کلان استان مانند آذرآب، هپکو و واگن پارس پیگیری های مستمری را در خصوص تعیین تکلیف این صنایع در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و ستاد اقتصاد مقاومت ملی داشته‌ام تا بتوان دغدغه های صنعتی و کارگری استان را رفع کرد.

وی ادامه داد: از همین رو برگزاری جلسات متعدد با وزرای مربوطه را در دستور کار قرار دادم اما احساس بنده آن بود که می‌بایست یک انسجام در این پیگیری ها شکل گیرد؛ به همین دلیل نامه ای را به معاون اول رئیس جمهور ارسال کردم و پیشنهاد دادم جلسات برای اثر گذاری بهتر و بیشتر با محوریت شخص ایشان و به همراهی وزرای مربوطه برگزار شود.

مقدسی افزود: با همین پیگیری ها روز گذشته این جلسه به ریاست آقای جهانگیری و با حضور وزرا و مقامات استانی برگزار شد. 
 
وی با تاکید بر اجرای مصوبات جلسات رفع مشکلات صنایع استان گفت: اگر اجرای مصوبات کارگروه تسهیل و اقتصاد مقاومتی به شکل عملیاتی و به قید فوریت اجرایی شوند شکی وجود نخواهد داشت که استان مرکزی در حوزه صنعت وصادرات از روزهای اوج خود نیز پیشی خواهد گرفت اما این امر به شفافیت،پیگیری مجدانه و دلسوزی مسوولانه نیاز دارد.اجرای به موقع تصمیمات گرفته شده راه حل برون رفت صنایع از وضعیت موجود است و به مصوبات جدیدی نیاز نیست چراکه تمام زوایای پیدا و پنهان صنایع در این مصوبات دیده شده و نباید زمان را برای جلسات و یا مصوبات تکراری از دست داد.
 
مقدسی در ادامه گفت: در خصوص هپکو باید در نظر داشت که اولین گام میبایست واگذاری شرکت به یک سهامدار دارای اهلیت فنی، مدیریتی و مالی باشد تا دور تسلسل باطل گذشته تکرار نشود. در شرایط موجود کشور، واگذاری 60 درصدی سهام هپکو به کنسرسیوم معدنی متشکل از شرکت های گل گهر، مس کرمان و چادرملو و همکاری شرکت جهاد نصر مبین و حتی دیگر شرکت های معدنی مطرح بهترین گزینه برون رفت هپکو از شرایط موجود خواهد بود. البته تنها دوای درد هپکو واگذاری سهام آن نیست و همزمان با این واگذاری باید پیش خرید محصولات هپکو برای راهداری ها و دهیاری ها و همینطور اجرای مصوبات کارگروه ملی تسهیل و رفع موانع تولید در دستور کار قرار گیرد.
 
وی با اشاره به پیگیری ها برای تعیین تکلیف وضعیت آذراب نیز گفت: اولین گام برای بهبود وضعیت این شرکت واگذاری سهام به شرکتی دارای اهلیت های سه گانه و سپس اجرای مصوبات گذشته کارگروه و همینطور جلسه روز گذشته با معاون اول رئیس جمهور است.
 
نماینده اراک گفت: پیش از جلسه روز گذشته بنده طی تماسی با مدیرعامل ایدرو پیگیری هایی را درخصوص واگذاری شرکت واگن پارس داشتم که ایشان نیز اظهار داشتند به زودی واگن پارس به مپنا واگذار می شود. امیدواریم مپنا با درنظر گرفتن یک استراتژی خاص شرایط رونق گرفتن مجدد واگن پارس را مهیا کند. البته دولت نیز همزمان باید از ورود واگن های باری و مسافری جلوگیری کند و قرارداد جدیدی را دراین خصوص تنظیم نکند چراکه شرکت های داخلی و به خصوص واگن پارس با حمایت های منطقی توان رفع نیاز های کشور را دارند.
 
مقدسی با اشاره به قرارداد جدید شرکت ماشین سازی گفت: خوشبختانه یکی از شرکت های زیر مجموعه پترو فرهنگ سفارش کار جدیدی را به شرکت ماشین سازی خواهد داد که چه از لحاظ مالی و چه اجرایی در نوع خود کم نظیر است. ماشین سازی و آذرآب به عنوان شرکت های صنعت ساز پتانسیل تولیدی بالایی چه از لحاظ محصول و چه از لحاظ فرصت های جدید صنعتی دارند که تنها با حمایت های منطقی به منصه ظهور می رسد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز