خبرگزاری کار ایران

معاون اشتغال کمیته امداد استان:

400 مددجوی قزوینی تسهیلات اشتغال دریافت کردند

asdasd
کد خبر : ۸۴۵۰۳۶

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان قزوین گفت: 400 مددجوی روستایی تحت پوشش کمیته امداد استان قزوین از ابتدای سال جاری تاکنون از تسهیلات اشتغال بهره‌مند شدند.

به گزارش‌خبرنگار ایلنا از قزوین، سید مرتضی دهقانی محمدآبادی اظهار کرد: ۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال روستایی برای مددجویان در نظر گرفته شده که از این میان ۴۰ درصد تسهیلات جذب و پرداخت شده است.

محمدآبادی با بیان اینکه ۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال به مددجویان پرداخت شده است، افزود: یکی از موانع اصلی در دریافت تسهیلات مددجویان کمیته امداد، اخذ تضامین بانکی است که عمدتا از مددجو خواسته می‌شود تا یک ضامن کارمند معرفی کند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان در ادامه به تسهیلات بند ب تبصره ماده ۱۶ قانون بودجه (دستگاه‌های حمایتی) اشاره کرد و گفت: ۷۲۰ میلیارد ریال تسهیلات برای پرداخت به مددجویان درنظر گرفته شده که از این میان یک هزار و ۱۰۰ نفر برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی شده‌اند.

دهقانی محمدآبادی از پرداخت پایین تسهیلات تبصره ۱۶ به مددجویان انتقاد کرد و گفت: متاسفانه با گذشت ۹ ماه از سال، تنها ۱۰ درصد تسهیلات این حوزه پرداخت شده است که در این رابطه باید بانک‌های عامل استان مساعدت کنند.

این مسئول خاطرنشان کرد: یکی از اولویت‌های اصلی مسئولان در حوزه پرداخت تسیهلات باید تسهیل فرآیند پرداخت باشد که در این خصوص لازم است اقدامات جدی تری از سوی دستگاه‌ها صورت گیرد.

استان قزوین دارای ۳۰ هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد است که از این میان ۹ هزار خانوار جزء تبصره ۱۴ هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز