خبرگزاری کار ایران

معاون دانشگاه علوم پزشکی یزد:

نگرانی برای کمبود داروی آنفلوآنزا وجود ندارد

asdasd
کد خبر : ۸۴۴۸۵۳

معاون بهداشتی علوم پزشکی شهید صدوقی یزد با بیان اینکه موج اول بیماری آنفلوآنزا سیر نزولی پیدا کرده گفت:‌ مردم نگران کمبود داروی آنفلوآنزا نباشند چرا که شیوع این ویروس به زودی به پایان می‌رسد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدرضا دهقانی با اشاره به وضعیت مطلوب یزد در بحث تأمین داروهای مورد نیاز، اظهار داشت: از ابتدای امسال تا ۱۶ آذر ماه یک‌هزار و ٢٣٩ بیمار مشکوک به آنفلوآنزا در این استان شناسایی و از این تعداد ٥٥٠ نفر با دستور پزشک در مراکز درمانی و بیمارستان‌ها بستری شدند.

وی نمونه گیری از 230 مشکوک به آنفلوآنزا را یکی از اقدامات انجام شده در علوم پزشکی یزد دانست و افزود:‌ از 230 نفر نمونه گیری شده 62 نفر نمونه مثبت و شش مورد نیز از موارد مثبت، «فوت شده» و «اچ وان ان وان» مثبت بودند.

در گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یزد به نقل از  معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی آمده: ضروری است تا مردم همچنان نکات بهداشتی و پیشگیری را رعایت کنند تا از ابتلا به این بیماری پیشگیری شود.

وی گفت: ایجاد بار روانی مثبت و عدم انتشار اخبار منفی پیرامون این بیماری از رسانه‌های سطح استان نقش مهمی در آرامش روانی جامعه نسبت به این مهم ایفا می‌کند.

دهقانی در پایان سخنان خود با اشاره به این‌که ویروس آنفلوآنزا در حال خروج از کشور است، خاطرنشان کرد:‌ مردم به هیچ عنوان نباید نگران کمبود داروی این بیماری باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز