خبرگزاری کار ایران

فرشی مطرح کرد:

قانون شعاع ۱۲۰ کیلومتری؛ حقی که به ناحق از البرز گرفته شده است/ اصحاب رسانه، زبان گویای صنعتگران

asdasd
کد خبر : ۸۴۴۷۷۳

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی البرز گفت: درخواست بهره‌برداری از قانون شعاع ۱۲۰ کیلومتری، درخواستِ معافیت جدید نیست بلکه حقی است که از سال ۸۰ برای صنعتگران استان، تعریف شده و تاکنون به ناحق از حقوق صنعتگر البرزی گرفته شده است.

به گزارش ایلنا، محمدامین فرشی امروز در پاسخ به سئوال خبرنگار ایلنا مبنی بر مراحل پیگیری و امکان بهره برداری مجدد قانون شعاع ۱۲۰ کیلومتری و معافیت مالیاتی واحدهای صنعتی اشتهارد، تاکید کرد: به جرات می‌توان گفت که در خصوص محدودیت‌های نابجای شعاع ۱۲۰ کیلومتری در البرز بیشتر از مدیران استانی، صنعتگران و صاحبان واحدهای تولیدی، مطالبات اصحاب رسانه البرز حائز اهمیت است چرا که با پیگیری های مکرر، زبان گویای صنعتگران شده اند.

وی با عنوان اینکه بهره گیری از قانون شعاع ۱۲۰ کیلومتری حقی است که به ناحق از البرز گرفته شده، تصریح کرد: از ۶ شهرستان استان البرز، ۲ شهرستان طالقان و اشتهارد که ۳۳درصد استان را شامل می شود به صورت سند شده جزو منطقه کم برخوردار است و می تواند تا ۱۳ سال از معافیت های مالیاتی برخوردار گردد لذا مدیران مالیاتی به جای گرفتن مالیاتِ بیشتر، همت کنند که واحدهای غیر فعال وارد چرخه تولید شوند.

فرشی ادامه داد: بیش از ۱۵ ماه طول کشید تا مدیران مربوطه متقاعد شدند که شهرستان اشتهارد کنونی همان دهستان پلنگ آباد سال ۸۸ است لذا با پیگیری های مکرر استانی مشخص شده شهرک اشتهارد بزرگ استان دارای سهمیه مناطق کم برخوردار است و با عنایت به این امر باید خدمات حمایتی ویژه برای تمامی واحدهای مستقر اشتهارد نیز لحاظ شود. 

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی البرز با عنوان اینکه استاندار البرز با جدیت پیگیر این موضوع است، ادامه داد: در بحث شعاع ۱۲۰ کیلومتری، دیگر مشکل زیست محیطی مطرح نیست و از سال ۹۱ این مشکل بحث استقرار شهرک، برطرف و بحث ماده ۱۳۲ قانون مالیات های مستقیم مطرح شده که در آیین نامه اجرایی که به ناحق در مجموعه مالیاتی کشور منعقد شده است، واحدهای مستقر در البرز را مستثنی نکرده اند.

فرشی با اشاره به عدم تبعیض البرز با سایر استانها به عنوان مهمترین خواسته واحدهای تولیدی مستقر در شهرک صنعتی اشتهارد گفت: با توجه به اینکه هیچ تفاوتی با دو استان قم و سمنان نداریم شاید بتوان ادعا کرد که امتیازات استان البرز برای جذب سرمایه گذاری بیشتر از دو استان ذکر شده است.

وی با یادآوری تحرکاتی که در سرمایه گذاری های پیش از این وجود داشت، تاکید کرد: خروج از شعاع ۱۲۰ کیلومتری باعث دلسردی در صنعتگران و سرمایه گذاران شده است و بدین منظور پیگیری های مثبتی انجام شده و معاون وزیر صمت با جدیت این موضوع را پیگیری می کند و هفتگی گزارشات را مطالبه می کند.

این مدیر صنعتی با عنوان اینکه موضوع شعاع ۱۲۰ کیلومتری البرز در کارگروه زیربنایی هیات دولت مطرح است، اضافه کرد: سال ۸۰ مصوبه هیات دولت برای شهرک اشتهارد مصوب شد و عدم این معافیت ها نقض حقوق عامه است.

وی با ابراز امیدواری بر اینکه این مشکل در حوزه قوه مجریه حل و فصل شود، گفت: علیرغم میل باطنی اگر مجبور شویم که به سمت درگیری حقوقی و قضایی پیش برویم، مطمئن هستیم که برگ برنده برای صنعتگر خواهد بود.

فرشی با اشاره به بیانات رهبری مبنی بر نامگذاری سال و تاکید بر رونق تولید، اذعان داشت: درخواست البرز، درخواستِ معافیت جدید نیست بلکه حقی است که از سال ۸۰ برای صنعتگران البرز تعریف شده لذا اگر اخذ مالیات به ناحق گرفته شود، دفاع از حقوق صنعتگر جزو وظیفه ذاتی مدیران استانی است که از هیچ تلاشی دریغ نخواهند کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز