خبرگزاری کار ایران

معاون شهرکهای صنعتی ایران:

ضرورت تعامل صنعت و شرکت های دانش بنیان در رفع نیاز فناورانه و ارائه ایده های خلاقانه

asdasd
کد خبر : ۸۴۴۷۳۰

معاون صنایع کوچک سازمان شهرکهای صنعتی ایران، گفت: حضور ۵۴۰ شرکت در رویداد ملی تبادل فناوری بنگاههای کوچک و متوسط و استارت آپ ها، نوید بخش این واقعیت است که واحدهای فناورانه و علمی و پژوهشی کشور می توانند در کنار صنعت باشند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، اصغر مصاحب امروز در حاشیه برگزاری رویداد ملی تبادل فناوری بنگاههای کوچک و متوسط و استارت آپ ها که به میزبانی استان البرز انجام شد در جمع خبرنگاران، گفت: در سال گذشته، برنامه تبادل فناوری بین بنگاههای کوچک و متوسط و واحدهای تولیدی و واحدهای فن آور در دستور کار صنایع کوچک قرار گرفت که استارت آپ و شرکت های دانش بنیان مرکز توجه این رویداد باشند.

وی به برنامه دیگر اشاره کرد و گفت: برگزاری رویدادهای استارت آپی در سطح کشور به میزبانی البرز دارای اهمیت ویژه بود و مقرر شد طی دو روز تبادل اطلاعات، بیش از ۴۰۰ نشست بین واحدهای کوچک و متوسط و واحدهای فن آور برگزار شود.

مصاحب با اشاره به ارائه ۱۲۶ ایده که طی سه مرحله داوری انتخاب شد، تصریح کرد: امروز با اضافه شدن بحث نرم افزاری و فناورانه بسیاری از مشکلات کشور مرتفع شده و اینکه امروز ۵۴۰ شرکت متقاضی حضور در این رویداد هستند، نوید بخش این واقعیت است که واحدهای فناورانه و علمی و پژوهشی کشور می توانند در کنار صنعت باشند.

معاون صنایع کوچک سازمان شهرکهای صنعتی ایران، گفت: رفع نیاز فناورانه بنگاهها از طریق واحدهای متوسط و ارائه ایده های خلاقانه در صنعت کشور به عنوان برنامه مهم سازمان در نظر گرفته شده است. 

مصاحب در ارتباط با اقدامات انجام شده برای برگشت واحدهای تولیدی غیر فعال، گفت: در مجموع طبق برنامه حدود هزار و ۴۰۰ واحد را برای برگشت  به چرخه تولید، پوشش می دهیم و نیازهای فناورانه یکی از راههای این اتفاق است.

وی افزود: در شش ماهه نخست ۵۲۹ واحد وارد چرخه تولید شده است و تلاش می شود تا پایان سال به حدود هزار و ۴۰۰ افزایش پیدا کند.

معاون صنایع کوچک سازمان شهرکهای صنعتی ایران، افزود: سال گذشته نیز بالغ بر هزار و ۷۰۰ واحد به چرخه تولید بازگشت و این هدف، یکی از برنامه های اصلی سازمان است.

مصاحب در حاشیه این رویداد در نشست خبری که بدین منظور برگزار شد در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا مبنی بر اقدامات شرکت شهرک ها در تسهیل شرایط صنعتگران در مناطق توسعه یافته، گفت: واگذاری تسهیلات در واحدهای تولیدی مناطق محروم هم برای پیش پرداخت و هم طول مدت فعالیت با تخفیفات لازم همراه می شود.

وی در ارتباط با معافیت مالیاتی گفت: برای استقرار بعد از اخذ پروانه بهره برداری، برای مناطق توسعه یافته ۷ سال و برای مناطق کمتر توسعه یافته ۱۳ سال در نظر گرفته شده است.

معاون شرکت شهرک های کشور در ادامه برنامه های سازمان در امر تسهیلات مناطق کمتر توسعه یافته به توسعه خوشه های کسب و کار اشاره کرد و اذعان داشت: این برنامه صرفا صنعتی نیست و کل کسب و کارها را در برمی گیرد و این برنامه نیز در این راستا اجرا می شود..

وی با اشاره به مشکلات واحدهای تولیدی به تامین مالی، توسعه بازار، تامین مواد اولیه، اختلاف شرکا و تملک بانک عمده مشکلات واحدهای صنعتی کوچک و متوسط کشور اشاره کرد.

وی با عنوان اینکه در کشور بیش از ۸۳۰ شهرک و نواحی صنعتی دولتی، وجود دارد، اظهار داشت: از ۹۰ شهرک و نواحی صنعتی بخش خصوصی، بیش از ۵۰ شهرک فعال شده و سایر این شهرکها نیز در حال انجام مراحل ساخت می باشند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز