خبرگزاری کار ایران

معاون پیشگیری از جرم دادگستری استان:

رشد 26 درصدی آمار قتل در قزوین

asdasd
کد خبر : ۸۴۴۴۹۲

معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری قزوین از افزایش 26 درصدی آمار قتل در قزوین نسبت به پارسال خبرداد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، محمد حیدری در سومین جلسه ستاد کنترل مجرمان حرفه‌ای و محکومان سابقه دار که در دادسرای قزوین برگزار شد، گفت: در هشت ماه امسال ۵۸ نفر در استان به قتل رسیده اند که نسبت به سال قبل با ۴۶ مورد ۲۶ درصد رشد داشته است.

معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری قزوین افزود: در سال ۹۷ ، ۵۶.۷ دهم درصد از کل اتهامات به ۱۰ اتهام اول کشور مربوط می‌شود که از این تعداد اتهامات چهار جرم ایراد ضرب و جرح عمومی،توهین،تهدید و تخریب معادل ۲۷.۴ درصد کل اتهامات کشور، زیرمجموعه خشونت هستند.

به گفته حیدری، در سال ۹۸ سرقت، توهین، ضرب و جرح و تهدید چهار عنوان اول جرایم را در قزوین تشکیل داده اند که همه از جرایم خشن هستند.

این مسئول قضایی اظهار کرد: در برخی از شهرستان‌ها شیوع مصرف مشروبات الکلی موجب افزایش پرونده‌های خشونت شده که لازم است همه با همکاری و هم افزایی برای کاهش پرونده‌ها در این زمینه و امن سازی جامعه تلاش کنیم.

وی عنوان کرد: همه این موارد نشان می‌دهد باید دستگاه قضا و ضابطان قضایی و پلیس با جرایم خشن برخورد قاطع قضایی داشته باشند تا جلوی افزایش این نوع پرونده‌ها در دستگاه قضا گرفته شود.

حیدری با اشاره به دستورالعمل جدید برای کنترل مجرمان سابقه دار، حرفه ای و خطرناک، افزود: این دستورالعمل از یکسال و نیم گذشته به دستگاه‌های زیرمجموعه ابلاغ شده ولی هنوز عملیات اجرایی آن آغاز نشده است و این موضوع قابل قبول نیست.

معاون پیشگیری از جرم دادگستری اضافه کرد: این دستور العمل کل محکومان ضرب و جرح، قتل، نزاع دسته جمعی، قاچاق کالا و ... را شامل می‌شود و باید از راه‌های مختلف چتر این ستاد را بر روی همه محکومان در تمامی اتهامات گسترش داد.

این مسئول قضایی ابراز کرد: خوشبختانه استان قزوین از نظر تعداد مجرمان و زندان‌ها از گستردگی زیادی برخوردار نیست و به راحتی می‌توان مجرمان استان را با تفکیک به حرفه ای، خطرناک و سابقه دار کنترل کرد.

حیدری خاطر نشان کرد: در پیشگیری‌های فرهنگی، امنیتی و انتظامی باید به صورت رشد مدار و ایجابی برای کاهش این جرایم اقدام کرد تا مردم و مجرمان به سمت جرایم خشن پیش نروند.

جرایم خشن شامل مواردی از جمله: توهین، تهدید، ضرب و جرح، تخریب اموال، نزاع دسته جمعی و فردی و قتل می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز