خبرگزاری کار ایران

افزایش سرمایه گذاری در صنعت قزوین نسبت به سال گذشته

asdasd
کد خبر : ۸۴۴۳۶۸

از ابتدای امسال تا کنون سرمایه گذاری های صنعتی در استان قزوین نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، مرتضی علیخانی با اعلام این خبر گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۴۱ هزار و ۲۸۸ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری صنعتی در استان مجوز گرفته که این رقم در سال گذشته ۲۹ هزار و ۸۴۷ میلیار ریال بود.

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری قزوین در خصوص پروانه بهره‌برداری این مجوزها، اعلام کرد: سال گذشته چهار هزار و ۱۱۲ میلیارد ریال از سرمایه‌گذاری‌های این استان محقق شد که این رقم در سال جاری و با افزایش ۱۲۴ درصدی به ۹ هزار و ۲۳۹ میلیارد ریال رسیده است.

علیخانی با بیان اینکه سرمایه‌گذاری در حوزه صنعت استان به افزایش ۳۱ درصدی اشتغال نیز منجر شده، یادآور شد: در حالی که تحریم‌های ظالمانه علیه کشور ما همچنان ادامه دارد، قزوین نیز به لحاظ صنعتی بودن تحت تاثیر آن قرار گرفته اما خوشبختانه همچنان اقبال سرمایه‌گذاران برای ورود به حوزه‌های صنعتی رو به افزایش است.

این مسئول اظهار کرد: استان قزوین با داشتن ۱۳ شهرک صنعتی و واقع شدن در شاهراه ارتباطی شمال به جنوب و شرق به غرب، فرصت بسیار خوبی برای سرمایه‌گذاری است که باید این مساله مورد توجه جدی قرار گیرد.

مدیرکل حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری عنوان کرد: سرمایه‌گذاری در بخش صنعت استان قزوین نسبت به مدت مشابه سال گذشته با رشد ۳۸ درصدی روبرو بوده است.

وی  خاطرنشان کرد: تاخیر در پرداخت تسیهلات بانکی به سرمایه‌گذاران باعث شده تا بین صدور موافقت اصولی و پروانه بهره‌برداری فاصله بیافتد که لازم است بانک‌های عامل استان، در این راستا همکاری و مساعدت خود را افزایش دهند.

سه هزار و ۵۰۰ واحد صنعتی و تولیدی در استان قزوین فعال هستند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز