خبرگزاری کار ایران

رئیس شورای شهر قزوین:

تجهیزات ورزشی معلولین در اولویت بودجه شهرداری است

asdasd
کد خبر : ۸۴۴۳۵۱

شهرداری قزوین برای سال آینده اختصاص بودجه لازم برای تجهیزات ورزشی معلولین را در دستور کار خود دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، حکمت‌اله داودی در نشست اعضای شورای اسلامی شهر قزوین  گفت: تجهیزات مکان‌های ورزشی برای افراد دارای معلولیت کمتر مورد توجه قرار گرفته اما برای سال آینده در این زمینه بودجه خاصی را شهرداری به این موضوع اختصاص خواهد داد.

رئیس شورای اسلامی شهر قزوین افزود: برای توسعه حمل و نقل ویژه معلولان اختصاص اتوبوس‌های جدید و ایجاد رمپ‌های مناسب در معابر شهری از جمله خدمات ارائه شده به معلولان بوده که تلاش می کنیم این خدمات افزایش یابد.

به گفته داودی، سامانه‌ای در شهرداری قزوین به منظور ایجاد ارتباط بین معلولین با مجموعه مدیریت شهری ایجاد شده تا از این طریق نیازهای این گروه دریافت شود.

رئیس شورای اسلامی شهر قزوین با اشاره به فرارسیدن فصل تنظیم بودجه سال آینده شهرداری قزوین، تاکید کرد: باید طور نیازهای معلولین مورد توجه ویژه قرار گیرد و در همین ارتباط اقداماتی را در خصوص مناسب‌سازی معابر، تسهیل شرایط حمل و نقل و ورزش این گروه از جامعه هدف انجام خواهیم داد.

مهدی عبدالرزاقی نایب رئیس شورای اسلامی شهر قزوین نیز در این دیدار گفت: موضوع مناسب‌سازی معابر شهر در حال حاضر به صورت جزیی انجام شده اما ناقص مانده است.

عبدالرزاقی با اشاره به اینکه انجام این موضوع سال‌های متمادی است که در ادبیات عمران و شهرسازی و نظام مهندسی ما وجود دارد اما در عمل مغفول مانده، تصریح کرد: باید به گونه‌ای عمل کرد تا مناسب ‌سازی‌ها در طرح اولیه مجموعه شهرسازی به درستی تعریف و اجرایی شود.

نایب رئیس شورای شهر قزوین خاطر نشان کرد: همچنین در خصوص ساخت پل عابر پیاده در محدوده کانون معلولین توانا، افزود: کمیسیون عمران و ترافیک شورا این موضوع را در همان جلسه اول مطرح کرد تا پس از مناسب‌سازی، این مسیر تردد معلولین تسهیل شود.

مهدیه‌سادات قافله‌باشی رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر قزوین نیز با اشاره به نگاه ویژه شورای شهر به موضوع مناسب‌سازی معابر، گفت: بودجه این حوزه در سال نخست فعالیت شورای پنجم ۵ برابر افزایش داشت و اعضا نیز همواره بر مناسب‌سازی معابر برای ناشنوایان، معلولان و گردشگران تاکید داشته‌اند.

قافله باشی مناسب سازی را قطعه گمشده پازل مدیریت شهری دانست و افزود: موضوع گردشگری معلولین از مسائل مهمی است که باید مدیران شهر قزوین به آن بپردازند چنان که اکنون در شهرهایی مانند یزد با برگزاری جشنواره گردشگری معلولین، در حال انجام است.

وی تاکید کرد: در بودجه امسال نیز با نگاهی ویژه به جامعه معلولان، علاوه بر ارائه سایر خدمات، ۴۰۰ میلیون ریال برای ورزش بانوان معلول و ۴۰۰ میلیون ریال نیز در اختیار هیات معلولان قرار خواهد گرفت.

در ادامه این نشست، تفاهم نامه همکاری بین سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری قزوین با کانون معلولین توانا در جهت فراهم‌ کردن زمینه حضور فعالیت اعضای این کانون در جامعه و انعکاس صدای شهروندان به شهرداری قزوین امضا شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز