خبرگزاری کار ایران

ذبیحی به ایلنا خبر داد:

هفت بیمار مبتلا به ایدز در اردستان شناسایی شدند/ ابتلای ۳۰ درصد بیماران از طریق ارتباط جنسی

asdasd
کد خبر : ۸۴۴۱۸۰

مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان از شناسایی هفت بیمار مبتلا به ایدز در شهرستان اردستان استان اصفهان خبر داد.

حسن ذبیحی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا اظهارکرد: افراد شناسایی شده در اردستان به مرکز نواب اصفهان معرفی و به صورت رایگان درمان می‌شوند.

وی افزود: این بیماری از ۲۰ سال پیش آغاز شد و کشور برای پیشگیری و درمان آن بسیار خوب عمل کرد؛ چنانکه امروز فرد مبتلا می‌تواند با انجام فرآیند درمانی به زندگی خود ادامه دهد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان تصریح کرد: این درمان به صورتی است که ویروس اچ.آی.وی را به حدی در بدن فرد مبتلا ضعیف می‌کند که فرد قادر به انتقال ویروس به فرد دیگری نخواهد بود.

وی با اشاره به انجام آزمایش از همه زنان باردار خاطرنشان کرد: ۴۰ زن بیمار از ابتدای پیدایش ایدز در استان اصفهان تاکنون، باردار شده و تحت درمان قرار گرفتند و همه فرزندان خود را سالم به دنیا آوردند.

ذبیحی تصریح کرد: بر اساس برنامه‌ای راهبردی در کشور بیش از ۹۰ درصد مبتلایان شناسایی می‌شوند و بیماران تحت درمان می‌توانند با رعایت موارد ویژه در جامعه زندگی و عمر طولانی داشته باشند.

وی ادامه داد: بر اساس آمارها تا پایان شهریور ۱۳۹۷، از میان مبتلایان به ایدز ۸۴ درصد مرد و ۱۶ درصد زن بودند اما بر پایه آمارهای جدید ۲ درصد به زنان افزوده و از مردان کاسته شده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان همچنین گفت: ۶۰ درصد بیماران با تزریق سرنگ آلوده و ۳۰ درصد از راه جنسی به ویروس اچ.آی.وی مبتلا شدند.

انتهای پیام/
علیرضا صفاری فر
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز