خبرگزاری کار ایران

صالحی بیان کرد:

ابلاغ برنامه شفاف‌سازی حوزه‌های مدیریت شهری به شوراهای استان قزوین/ هدر دادن هزینه‌ها نوعی فساد است

asdasd
کد خبر : ۸۴۴۱۵۲

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری قزوین گفت: به هیچ عنوان نیاز به تعریف پروژه های جدید در شهرداری‌های استان قزوین نیست.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، مصطفی صالحی بعد از ظهر امروز در مراسم معارفه شهردار جدید شهر آبیک اظهار کرد: به هیچ عنوان، نیاز به تعریف پروژه‌های جدید در شهرداری‌ها نیست و پرداخت حقوق و مزایای کارکنان و خدمات شهری و غیره باید در اولویت باشد.

وی هدردادن هزینه‌ها در شهرداری‌ها و هزینه‌های غیر ضرور و مورد نیاز مردم را نوعی فساد عنوان کرد و افزود: درآمدها باید کاملا مشخص و در جای خود هزینه شود و امور را باید کارشناسی و عقلانی به پیش برد.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری قزوین ادامه داد: برون سپاری نباید موجب افزایش نیرو در شهرداریها شود چرا که تحقق این مهم، موجب رکود در شهرداریها شده است.

شفافیت بودجه شهرداری و حوزه مدیریت شهری در انظار عمومی

صالحی با تاکید بر شفافیت بودجه شهرداری در انظار عمومی از سوی شورای شهر آبیک اضافه کرد: اخیرا به اعضای شورای شهرهای استان قزوین ابلاغ شده که شفاف سازی در تمام امور و حوزه‌های شهری را در دستور کار قرار دهند چرا که چیز محرمانه و پنهانی به جز موارد شخصی نداریم.

وی خاطرنشان کرد: شهرداری صرفا نباید مجموعه خدمات رسان باشد بلکه باید خدمات اجتماعی و فرهنگی هم به مردم ارائه شود و از ظرفیت مشارکت مردمی برای حفظ تاسیسات، بوستانها و امکانات باید  استفاده کرد.

این مسئول تصریح کرد: اگر تخلفی در مدیریت شهری صورت گیرد ناشی از رویه های نادرست و ناصحیح و بعضا نقص قوانین است که نباید تخلف را به همه تعمیم داد.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری قزوین افزود: با توجه به شرایط فعلی اقتصادی کشور باید با برنامه ریزی و درایت تمام در امور شهری، این برهه را پشت سر بگذرانیم.

آبیک نیاز به خدمات زیربنایی دارد

صالحی ادامه داد: شهر آبیک نیاز به خدمات زیربنایی دارد گرچه منابع محدود است اما باید شرایطی ایجاد کرد تا از منابع بهترین بهره را برد.

وی اضافه کرد:  اختلاف نظر در شوراها امری طبیعی بوده اما لازم است شوراها اختلافات را کنار بگذارند و در خدمت به مردم گام ارزنده بردارند.

این مسئول خاطرنشان کرد: طبق بررسی‌های صورت گرفته طی ۲۰ سال اخیر در خصوص شوراهای اسلامی شهرها، فکر شورایی در استان قزوین نسبت به سایر دستگاه ها مطلوب بوده است‌.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز