خبرگزاری کار ایران

رئیس ستاد انتخابات استان:

امکان بروز هیچ گونه تخلف در انتخابات امسال نیست/ از بروز تخلفات انتخاباتی در بوئین زهرا جلوگیری شد

asdasd
کد خبر : ۸۴۴۱۲۳

با حضور نمایندگان هیات های بازرسی و نظارتی و همچنین نمایندگانی از دستگا های امنیتی و قضایی شاهد بروز هیچ گونه تخلف در هیچ شعبه ای نیستیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، منوچهرحبیبی در نشست با اصحاب رسانه در خصوص برگزاری انتخابات گفت: در هرشعبه از اخذ رای حداقل 15 تا 20 نماینده از هیات های اجرایی، بازرسی و نظارت و همچنین نماینگان دستگاه های قضایی، امنیتی و انتظامی حضور دارند و هیچ کس نمی تواند تخلف و مشکلی در این انتخابات به وجود بیاورد.

رئیس ستاد انتخابات استان افزود: از دهم تا شانزدهم آذر ۲۲۴ نفر در استان برای نمایندگی مجلس شورای اسلامی ثبت نام کردند که ۴۶ و ۴ دهم درصد بیشتر از دوره گذشته است.

حبیبی اعلام کرد: در این مدت ۱۳۴ نفر در قزوین، ۵۱ نفر در بوئین زهرا و آوج و ۳۹ نفر در تاکستان ثبت نام کردند.

وی اعلام کرد: ۱۹۸ نفر از داوطلبان مرد و ۲۶ نفر زن هستند و جوان‌ترین داوطلب هم یک خانم 30 ساله  و مسن‌ترین داوطلب هم یک آقای ۷۴ سال هستند.

معاون سیاسی استاندار قزوین در خصوص مقاطع تحصیلی داوطلبان اظهار کرد: ۱۸۵ نفر از داوطلبان فوق لیسانس و معادل آن، ۳۲ نفر دکترا و ۷ نفر تحصیلات حوزوی دارند.

این مسئول ادامه داد: 8 نفر از داوطلبان نماینده فعلی و ادوار مجلس، ۲4 نفر استاد دانشگاه، ۴۲ نفر فرهنگی، ۱۰ نفر پزشک و 66 نفر کارمند هستند.

رئیس ستاد انتخابات استان همچنین با اشاره به آغاز روند بررسی صلاحیت داوطلبان از امروز گفت: هیات‌های اجرایی به مدت ۱۰ روز بررسی صلاحیت داوطلبان را انجام می‌دهند و در روز ۱۷ آذر نتایج به داوطلبان اعلام خواهد شد.

به گفته حبیبی، افرادی که به روند صلاحیت خود اعتراض دارند ۴ روز فرصت خواهند داشت تا شکایت خود را به هیات‌های نظارت شورای نگهبان تحویل دهند.

وی در خصوص سلامت انتخابات خاطر نشان کرد: به بخشدارها و فرماندارها ابلاغ شده متخلفین و مجرمین دوره گذشته را شناسایی کرده اند تا در این دوره از بروز تخلف احتمالی جلوگیری شود.

این مسئول یاداور شد: فضای مجازی به شدت تاثیر بسزایی در فضای انتخابات دارد و در این زمینه کمیته رصد فضای مجازی ایجاد شده تا افراد منفعت طلب فضای انتخابات را مشوش نکنند.

معاون سیاسی استاندار قزوین عنوان کرد: در راستای مقابله با جرایم انتخاباتی ستاد پیشگیری از تخلفات انتخاباتی در دادگستری کل استان و به ریاست رئیس کل دادگستری کل استان ایجاد شده و با هرگونه تخلف برخورد قانونی و قاطعانه می شود.

به گفته حبیبی، در دوره قبلی 96 درصد انتخابات به صورت مکانیزه انجام شده و در این دوره هم امکانات و ظرفیت های لازم برای برقراری انتخابات به این شیوه وجود دارد.

رئیس ستاد انتخابات استان در خصوص کارت های ملی گفت: داشتن کارت ملی هوشمند در انتخابات الزامی است و به همین منظور اداره ثبت احوال اعلام همکاری ویژه کرده و در این فرصت باقی مانده افرادی که فاقد کارت ملی هوشمند هستند می توانند برای دریافت آن اقدام کنند.

وی با اشاره به تخلفات صورت گرفته در شهرستان تاکستان و بوئین زهرا ابراز کرد: در روزهای ثبت نام از داوطلبان شاهد مواردی از تخلف در این دو شهرستان بودیم که توسط هیات های بازرسی و نظارت از آنها جلوگیری به عمل آمد.

استان قزوین 19 حوزه اصلی و فرعی و همچنین حدود 1100 شعبه اخذ رای در سطح استان و تعدادی شعبات سیار نیز دارد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز