خبرگزاری کار ایران

نماینده ایلام در گفت و گو با ایلنا :

افزایش دستمزدها با بودجه پیشنهادی دولت همخوانی ندارد/ آماربیکاران استان به 40 هزار نفر رسید/ عقب ماندگی 10 ساله ایلام از سایر استان‌ها

asdasd
کد خبر : ۸۴۴۰۹۸

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به شرایط کنونی در کشور افزایش دستمزدها با تورم و بودجه پیشنهادی دولت همخوانی ندارد.

سلام امینی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا درباره لایحه بودجه سال آینده کل کشور، اظهار داشت: در حال حاضر شرایط کشور در حالت عادی قرار ندارد. افزایش حقوقی که آقای روحانی اعلام کردند 35 درصد بوده در واقع برای 2 سال است که البته 20 درصد افزایش امسال برای همه به طور کامل نبود و برای سال آینده 15 درصد افزایش در نظر گرفته شده است.

 امینی ادامه داد: با توجه به افزایش قیمت بنزین این افزایش دستمزدها با تورم همخوانی ندارند. بنزین 200 درصد گران شده اما دولتمردان اعتقاد دارند برروی اجناس دیگر تاثیری ندارد ولی واقعیت اینطور نیست و با افزایش قیمت‌ها مواجیهم.

امینی: با توجه به افزایش قیمت بنزین این افزایش دستمزدها با تورم همخوانی ندارند. بنزین 200 درصد گران شده اما دولتمردان اعتقاد دارند برروی اجناس دیگر تاثیری ندارد ولی واقعیت اینطور نیست و با افزایش قیمت‌ها مواجیهم

امینی با اشاره به سبد کالا که دولت اعلام کرده به 60 میلیون ایرانی تعلق گرفته است، گفت: عملا طبق بررسی‌هایی که  انجام داد‌یم خلاف این موضوع صادق است و  فقط آنهایی که تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هستند احتمالا این سبد را دریافت کرده‌اند زیرا  در حال حاضر افراد بسیاری نسبت به این موضوع معترضند که دولت مدام می گوید این موضوع در دست بررسی است.

وی تصریح کرد: اگر دولت هدفش توزیع عادلانه درآمد بنزین بین اقشار کم درآمد جامعه بود چرا قیمت بنزین را 3 برابر کرد تا فشار مضاعفی به دهک‌های پایین جامعه وارد شود. آیا به نظر شما با افزایش قیمت بنزین عدالت در جامعه برقرار شد یا شکاف بین طبقات مختلف جامعه بیشتر شد ؟ از آن گذشته  این همه خسارت مالی وجانی هم به مردم تحمیل شد.

مهمترین اولویت ایلام اشتغال جوانان است

امینی در مورد مهم‌ترین اولویت‌ها و مطالبات مردم حوزه انتخابیه‌اش، اظهار داشت: با توجه به بافت جمعیتی‌ استان ، اشتغال جوانان باید در اولویت برنامه‌ها قرار گیرد. در حال حاضر استان ایلام 40 هزار بیکار دارد که بیشترشان تحصیلکرده هستند و این می‌طلبد با برنامه ریزی مناسب و سرمایه‌گذاری در بخش نفت و گاز از این پتانسیل موجود برای رفع مشکل بیکاری استفاده کنیم.

وی در ادامه افزود: طبق آمار مسئولان استانی در ایلام 10 درصد بیکاری اعلام شده ولی متاسفانه باید بگویم این رقم با واقعیت فاصله زیادی دارد. آمار بیکاری جوانان ایلامی در سن کار حدودا 30 درصد و یا شاید بیشتر است. ولی با مسئولان استانی که صحبت می کنیم و می گوییم چطور می شود که آمار را انقدر پایین اعلام می کنید می گویند ما افرادی که تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد هستند و مستمری بگیرند را شاغل حساب می کنیم که البته هیچ منطقی این را نمی پذیرد.

امینی ادامه داد: اولویت بعدی  استان ایجاد بسترهایی برای شاد زیستن است. بخاطر  بافت سنتی منطقه و 8 سال جنگ تحمیلی    خودکشی در استان  نه تنها بسیار شایع است که مقام اول را دارد و سال‌ها است در بروز جرایم خشن هم مقام دوم یا سوم را در سطح کشور  یدک می کشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز