خبرگزاری کار ایران

تحقق 30 درصدی اشتغال در سال جاری در یزد

asdasd
کد خبر : ۸۴۴۰۹۰

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد از تعهد ایجاد 18 هزار و 373 شغل از سوی 21 دستگاه اجرایی استان در سال جاری خبر داد و گفت: از این میزان تعهد صورت گرفته، حدود 12 هزار و 248 شغل باید تا آیان ماه 98 ایجاد می شد که با تحقق حدود 30 درصدی، 3 هزار و 608 شغل ایجاد شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا،محمدحسین ریاحی در کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری استان که با حضور هاشمی، رئیس سازمان فنی و حرفه ای کشور برگزار شد، ضمن اعلام این خبر  و تاکید بر اهتمام هر چه بیشتر دستگاه های اجرایی استان در تحقق تعهد اشتغال گفت: یزد با 8 هزار و 303 تعهد شغلی، اردکان با یکهزار و 859، میبد با یکهزار و 462 و مهریز با یکهزار و 332 تعهد از میان شهرستان های استان، بیشترین تعهد شغلی را داشته‌اند.

وی ضمن ارائه گزارش عملکرد دستگاه‌های اجرایی دارای تعهد اشتغال درخصوص ثبت اطلاعات شاغلین واقعی جدید در سامانه رصد اشتغال کشور تا پایان آبان ماه 98، به عدم پاسخگویی دو دستگاه در خصوص تعهد اشتغال ایجاد شده در سال جاری اشاره کرد و ادامه داد: 9 دستگاه دیگر اعم از آب و فاضلاب روستایی، دانشگاه یزد و برق منطقه ای، ثبت احوال، ارتباطات و فناوری اطلاعات، دامپزشکی، منابع طبیعی، زندانها و شرکت توزیع برق طی اعلام کتبی، عدم امکان ایجاد اشتغال و ثبت در سامانه رصد را اعلام کرده‌اند.

ریاحی با اشاره به دستگاه هایی که بیشترین تعهد شغلی را داشته اند اظهار کرد: از میان مجموع تعهد اعلام شده، اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان با 12 هزار و 42 تعهد شغلی، اداره کل جهاد کشاورزی استان با  یکهزار و 520 و اداره کل  میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با  یکهزار و 411 تعهد از میان دستگاه‌های اجرایی، بیشترین تعهد شغلی را به خود اختصاص داده‌‎اند.

وی در ادامه ضمن قدردانی از دستگاه هایی که بیش از 100 درصد اشتغال تعهد شده خود را تا پایان آبان ماه محقق کرده اند، افزود: ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با تحقق 165 درصدی، آموزش فنی و حرفه‌ای با تحقق 157 درصدی، راه و شهر سازی با 132 درصد تحقق، مدیریت تعاون روستایی با 117 درصد، شرکت گاز با 114درصد، ورزش و جوانان با 107 درصد و جهاد کشاورزی با 105 درصد و بیمه سلامت با تحقق 100 درصدی توانسته‌اند طی 8 ماهه نخست سال به تعهد خود جامه عمل بپوشانند.

این مقام مسئول در ادامه این جلسه از کارگروه به تحقق بیش از 65 درصدی تعهد اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان اشاره و پیشنهاد کرد: بر همین اساس این دستگاه حداکثر تا پایان بهمن‌ماه نسبت به تحقق 100 درصدی تعهد و ثبت در سامانه مربوطه اقدام کند.

ضمن تصویب این پیشنهاد، وی تاکید کرد: دستگاه‌هایی که تاکنون اشتغال تعهد شده خود را در سامانه رصد اشتغال ثبت نکرده‌اند نیز حداکثر تا پایان ماه جاری نسبت به ثبت اطلاعات شاغلین جدید (تعهد 9 ماهه سال 98) در سامانه مذکور اقدام کنند.

مدیرکل تعاون، کار ور فاه اجتماعی استان با بیان اینکه از میان 21 دستگاه اجرایی متعهد شده، 8 دستگاه تحقق زیر 50 درصدی از تعهدات اعلام شده داشته اند افزود: دستگاه هایی که تاکنون عملکرد مناسبی در خصوص ایجاد اشتغال تعهد شده نداشته‌اند (کمتر از 50 درصد)، تلاش و اهتمام لازم جهت تحقق 100درصدی اشتغال تعهد شده داشته باشند و حداکثر تا پایان بهمن ماه نسبت به ثبت اطلاعات شاغلین جدید در سال 98 در سامانه رصد اشتغال اقدام کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز