خبرگزاری کار ایران

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان یزد عنوان کرد:

الزام ثبت انبار فروشگاه‌ها و صنایع در سامانه جامع انبارها / جابجایی کالای بدون کد مصداق قاچاق است

asdasd
کد خبر : ۸۴۳۹۶۳

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان یزد با تاکید بر ثبت همه انبارهای فروشگاه‌ها و واحدهای صنعتی در سامانه جامع انبارها گفت: هر کالایی که از انبارهای فاقد ثبت در سامانه و بدون کد جابه‌جا شود قاچاق محسوب می‌شود و در صورت مشاهده با آن برخورد قانونی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدحسین امامی اظهار داشت: سامانه جامع انبارها نقش اساسی در جلوگیری از قاچاق کالا دارد و بحث تبادل کالا را در سطح کشور رصد می‌کند و دستگاه‌هایی که متولی هستند باید بر ثبت انبارها و وصل به سامانه تلاش کنند.

امامی تصریح کرد: در این شرایط تحریم و فشاری که بر مردم وارد می‌شود باید سنجیده عمل کنیم و جلوی قاچاق کالا به‌ویژه لوازم‌خانگی و آرایشی و بهداشتی غیراستاندارد را در سطح استان بگیریم.

وی بر پویایی و فعالیت واحدهای صنعتی در جهت اشتغال‌زایی تأکید کرد و گفت: کمسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز حمایت از واحدهای صنعتی را وظیفه خود می‌داند.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان افزود: در راستای کمک به تولید داخلی و ایجاد اشتغال و حفظ آن و در راستای مبارزه با قاچاق کالا برنامه‌ریزی و پی گیری می‌کند و باید دستگاه‌ها هم همکاری کنند.

وی قاچاق کالا و ارز را در این شرایط اقتصادی، ضربه به تولیدات داخلی خواند و گفت: مبارزه با قاچاق کالا اگر مدیریت نشود باعث ایجاد فرصت برای عده‌ای فرصت‌طلب و آسیب و فشار بر مردم خواهد شد.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان بیان داشت: لازم است برای کنترل قاچاق و مصرف کالاهای وارداتی غیرقانونی و  استفاده از تولیدات داخلی در بین مردم نیز برنامه و فرهنگ‌سازی داشته باشیم‌.

وی با بیان اینکه کاهش قاچاق کالا مستلزم حمایت از کالای ایرانی است افزود: کاهش قاچاق کالا مستلزم فرهنگ‌سازی است و با استفاده از کالای ایرانی علاوه‌ بر تلاش در راستای تحقق شعار رونق تولید زمینه اشتغال جوانان و نخبگان خود را نیز فراهم ‌آوریم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز