خبرگزاری کار ایران

دادستان قزوین تاکید کرد:

برخورد جدی با متخلفان انتخاباتی در فضای مجازی

asdasd
کد خبر : ۸۴۳۹۲۹

اشخاصی که در فضای مجازی مرتکب جرم شوند با آنها براساس قانون برخورد قاطع می شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، محمد قاسمی در اولین جلسه کارگروه رصد فضای مجازی ویژه انتخابات که در دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان قزوین برگزار شد، گفت: با هنجارشکنان و کسانی که به هشدارها توجه نکنند و مرتکب جرم در این فضا شوند، همانند فضای حقیقی بدون اغماض و بر اساس قانون برخورد قاطع خواهیم کرد و اجازه نخواهیم داد فضای مجازی، امنیت روحی و روانی افراد جامعه و کاندیداها را تحت تاثیر قرار دهد.

دادستان قزوین افزود: در رقابت انتخاباتی شاهد بداخلاقی‌ها و تخریب چهره‌ها به طرق گوناگون در فضای مجازی هستیم که عزم دستگاه قضایی بر جلوگیری از این گونه اقدامات تخریبگرانه با نگاه پیشگیرانه است. 

قاسمی اظهار کرد: انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با توجه به اتفاقات اخیر دارای اهمیت است، زیرا دشمن برای خدشه دار کردن آن برنامه‌های متعددی دارد.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین بیان کرد: همه باید تلاش کنیم این انتخابات در امنیت و سلامت کامل و با حضور حداکثری مردم و در فضای رقابتی برگزار شود تا تمام نقشه‌های شوم دشمن خنثی گردد.

این مقام قضایی استان تاکید کرد: استفاده از فضای مجازی به دلیل گستردگی، تنوع و سرعت بالا، بسیار فراگیر است به گونه‌ای که تمام رده‌های سنی در فضای مجازی با توجه به کارکردهای مورد نیاز در آن فعالیت می‌کنند و اثرات مثبت و منفی مختلفی نیز دارد.

دادستان قزوین عنوان کرد: باید شرایطی فراهم شود تا فضای مجازی فرصتی مناسب برای فعالیت‌های مجاز انتخاباتی باشد و کاندیداها بتوانند از این فضای تبلیغاتی برای معرفی خود و برنامه‌های آتی به خوبی استفاده کنند.

قاسمی با بیان اینکه دشمن طی ۴۰ سال گذشته در توطئه‌های مختلف خود علیه نظام با حضور به موقع مردم شکست خورده است، افزود: یکی از این موارد که دشمن طی سال‌های اخیر برای القای افکار پلید خود آغاز کرده، جنگ نرم با بهره‌گیری از فضای مجازی است اما با نظارت، کنترل و اشرافیت دقیقی که نسبت به فضای مجازی در حال انجام است، بدون شک مشکل خاصی در ایام انتخابات ایجاد نخواهد شد.

وی ادامه داد: نگاه دستگاه قضایی در بحث فضای مجازی، برخوردی و سلبی نیست بلکه به دنبال تدابیر پیشگیرانه در این خصوص است تا امنیت کامل در فضای مجازی تامین شود.

این مقام قضایی استان با بیان اینکه دلیل وقوع بسیاری از جرائم در فضای مجازی بی اطلاعی و ناآگاهی از قوانین است، تصریح کرد: قانونگذار برای فضای مجازی همانند فضای حقیقی جرم انگاری کرده و مجازات تعیین کرده است اما بسیاری از افراد به دلیل ناآشنایی با قوانین فضای مجازی مرتکب جرائمی می‌شوند که احتمالا این موضوع در ایام برگزاری انتخابات افزایش یابد.

به گفته قاسمی، ممکن است افراد در این دوره، مرتکب جرائمی همچون نشر اکاذیب، افترا، توهین، تهدید، تشویش اذهان عمومی و... شوند و مشکلاتی برای آنها ایجاد شود که نسبت به این موضوع باید آگاه سازی و اطلاع رسانی شود.

دادستان قزوین خاطرنشان کرد: یکی از دلایل بداخلاقی‌ها در فضای مجازی بی هویتی و پنهان کاری در این فضا است و همین خلا در ایام انتخابات بیشتر نمایان می‌شود.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین افزود: فعالیت‌های انتخاباتی در فضای مجازی به طور دقیق رصد می‌شود و امیدواریم فعالان فضای مجازی هشدارها را جدی گرفته و بر مدار قانون حرکت کنند.

این مقام قضایی استان تاکید کرد: امیدواریم با تلاش‌های مضاعف، هم افزایی، هماهنگی، نظارت و پرهیز از اقدامات جزیره ای بتوانیم از جرائم فضای مجازی پیشگیری کنیم و در یک فضای آرام، سالم، بدون تنش و بدون بداخلاقی‌ها، انتخاباتی با حضور حداکثری و رقابتی مردم همچون گذشته برگزار کنیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز