خبرگزاری کار ایران

طی بیانیه‌ای از سوی رئیس شورای اصلاح طلبان مطرح شد؛

انتقاد از نمایندگان فرصت طلب برای تشکیل ندادن فراکسیون اصلاحات/هیچ داوطلبی از سوی شورای ائتلاف اصلاح طلبان برای ثبت نام معرفی نشده

asdasd
کد خبر : ۸۴۳۸۸۷

رئیس شورای اصلاح طلبان استان قزوین طی بیانیه ای از عدم تشکیل فراکسیون اصلاحات در مجلس از سوی فرصت طلبان ترسو انتقاد کرد.

 به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، متن کامل بیانیه حجت الاسلام سید ناصر قوامی، رئیس شورای اصلاح طلبان استان قزوین، درباره انتخابات بدین شرح است:

« اصلاح طلبی تفکری است که در تاریخ بشریت ریشه عمیق دارد .یکی از اهداف اصلی پیامبران بزرگ الهی اصلاحات در جوامع بشری بوده است (اصلاحات در عرصه های مختلف).حضرت امام خمینی (ره) با الهام و تبعیت از انبیاء بویژه پیامبر گرامی اسلام (ص) برای اصلاحات در جامعه قیام کردند.اصلاحات مد نظر ایشان در عرصه های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، دینی و اخلاقی جامعه بود؛ حال این هدف تا چه اندازه محقق شده است جای بحث دارد.مشروطه خواهان نیز بر علیه استبداد و حکومت فردی و اصلاحات سیاسی قیام کردند.

بعد از پیروزی انقلاب اسلامی دو تفکر اصلاح طلب و اصولگرا برای اداره کشور شکل گرفت. اصلاح طلبان با الهام گرفتن از روش انبیاء در عرصه های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی کشور حرکت کرده و متاسفانه بعد از رحلت بنیانگذار جمهوری اسلامی اصلاح طلبان مورد بی مهری نهادهای قدرت قرار گرفتند؛ از این نوع بی مهری ها می توان به رد صلاحیت خیل عظیم اصلاح طلبان در ادوار مختلف مجلس اشاره کرد. اینجانب عقیده دارم اصلاحات واقعی، با همه آسیب هایی که به آن وارد شده هنوز هم پایگاه محکمی در جامعه دارد و به نفع کشور و مردم عزیز است که این سرمایه اجتماعی به هر نحو ممکن حفظ شود.

متاسفانه در دوره دهم مجلس شورای اسلامی این سرمایه مردمی اصلاح طلبان به پای عده ای که اکثراً فرصت طلب بودند؛ خرج شد که بی خاصیت ترین نمایندگان ادوار مجلس بودند.

نمایندگانی ترسو و فرصت‌طلب که حتی حاضر نشدند فراکسیونی با نام اصلاحات یا اصلاح‌طلبان تشکیل دهند و در عوض فراکسیونی بی ریشه و بی اساس موسوم به "امید" شکل گرفت که حاصلی جز یاس و ناامیدی برای مردم نداشت.

امروز دولتی که شعار تدبیر و امید سر می داد در مسئله گران کردن بنزین کشور را دچار آشوب کرد. در این اعتراضات عده ای کشته شده و پدر و مادرانی که در مرگ عزیزان خود به سوگ نشستند، و عده کثیر دیگری مجروح و بازداشت شدند که بعضاً بی گناه بوده و هستند.

این یکی از نشانه های بی‌تدبیری دولت تدبیر است که رئیس این دولت در چنین شرایطی با پوزخند بگوید: " من هم از اعلام گران شدن بنزین مانند مردم بی خبر بودم".

دولتی که شعار ایجاد امید در مردم سر می داد باعث شد که ناامیدی در میان مردم بخصوص جوانان موج بزند.

رئیس جمهور برخلاف اصول متعدد قانون اساسی ( که در زمان مناسب مستدلاً به آن خواهم پرداخت) با سران قوای دیگر تصمیم بر گران کردن بنزین می گیرند که این امور طبق قانون اساسی از وظایف مجلس است و ایشان باید از مردم عذرخواهی کند نه با اظهار بی اطلاعی به مردم بخندد.

در مورد انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان قزوین به آگاهی مردم بزرگوار به ویژه جوانان اصلاح طلب واقعی می رسانم با توجه به آسیبی که از بی تدبیری دولت و بی کفایتی نمایندگان (نمایندگانی که با سرمایه اجتماعی اصلاح طلبان به مجلس رفتند) بر پایگاه اجتماعی اصلاحات وارد شده است؛ شورای ائتلاف اصلاح‌طلبان استان قزوین مدتی است که تشکیل جلسه نداده و هیچ داوطلبی از طرف شورا برای ثبت نام در انتخابات مجلس معرفی نشده است.

در خاتمه عزت ، عظمت و سربلندی اسلام و مسلمین را خواستارم.»

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز