خبرگزاری کار ایران

معاون جهاد کشاورزی قزوین خبر داد:

تولید بیش از 900 تن عسل در قزوین

asdasd
کد خبر : ۸۴۳۸۶۱

حدود ۹۰۵ تن عسل سال جاری در زنبورستان‌های سنتی و مدرن استان قزوین تولید شد.

به گزارش‌خبرنگار ایلنا از قزوین، معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی قزوین روز یکشنبه با اعلام این خبر اظهار داشت: از این میزان عسل تولید شده، ۹۰۲ تن مربوط به زنبورستان‌های مدرن و سایر نیز به زنبورستان های سنتی اختصاص دارد.

علی شاپورزاده افزود: در حال حاضر ۱۵۱ هزار و ۵۲ کندو در زنبورستان های استان قزوین وجود دارد.

وی با اشاره به فعالیت ۲۵ زنبورستان در استان قزوین، اظهار داشت: یک هزار و ۲۱۰ زنبور در استان قزوین به فعالیت می پردازند که علاوه بر خود زمینه اشتغال ۶۰۳ نفر را نیز فراهم کرده اند.

این مسئول به سایر فراورده های تولید شده در زنبورستان های استان قزوین طی سال جاری اشاره کرد و گفت: امسال بیش از 42 تن موم، نزدیک به چهار تن گرده گل، 997 کیلوگرم بره موم و 48 کیلوگرم ژله رویال از این زنبورستان ها تولید شد.

شاپورزاده یادآور شد: عملیات ثبت و رکوردگیری از کندوهای زنبور عسل در زنبورستان های استان قزوین امسال همزمان با سراسر کشور در آبان ماه انجام شد.

وی اظهار داشت: با توجه به خواص فوق العاده عسل و خاصیت درمانی این ماده خوراکی باید مصرف آن در سطح جامعه افزایش پیدا کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز