خبرگزاری کار ایران

استاندار قزوین:

رعایت قانون و اخلاق از محورهای اصلی نمایندگان است

asdasd
کد خبر : ۸۴۳۷۱۳

استاندار قزوین گفت: از مهم ترین محورهای اساسی یک نماینده مجلس شورای اسلامی رعایت قانون و اخلاق است.

 به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، هدایت اله جمالی پور در بازدید از ستاد یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در قزوین گفت: امیدواریم انتخابات این دوره هرچه پرشورتر و با حضور حداکثری مردم برگزار شود تا جلوی توطئه‌های دشمنان در این برهه حساس اقتصادی و سیاسی گرفته شود.

استاندار قزوین با بیان اینکه بلافاصله پس از ثبت نام داوطلبان، فرایند رسیدگی به ثبت‌نام‌ها آغاز می‌شود، افزود: مردم ما امروز نسبت به گذشته بصیرتر و آگاه‌تر هستند و هیچ گاه به سمت بداخلاقی‌ها به ویژه در عرصه انتخابات نمی‌روند.

جمالی پور عنوان کرد: داوطلبان با التزام به قانون، حکم قانون را رعایت کنند تا مردم هم قانونمداری و قانونگذاری را از آنها بپذیرند.

وی تصریح کرد: دومین امر ضروری برای یک نماینده مجلس، اخلاق مداری است که حتما باید رعایت شود تا یک فرد به هر قیمتی به مجلس شورای اسلامی راه نیابد.

این مقام عالی اظهار کرد: کاندیداها باید توجه داشته باشند که نقد کارشناسی و به چالش کشیدن تصمیمات خوب است اما همه باید در چارچوب موازین قانون باشد تا جلوی بداخلاقی‌ها در انتخابات گرفته شود.

استاندار قزوین به نامزدهای انتخابات توصیه کرد: از افراط و تندروی و سخن گفتن در خصوص حاشیه‌ها پرهیز کنند چون مردم به دنبال افراد صادق و قانونگذار برای ورود به مجلس هستند.

جمالی پور یاداور شد: در چند روز گذشته تخلفاتی از سوی داوطلبان به هیات‌های نظارت گزارش شده است که مورد پیگیری قرار دارند و تا لحظه آخر انتخابات و آغاز فعالیت نمایندگان مجلس نیز رصد خواهند شد.

وی با بیان اینکه مردم به انقلاب دلبستگی دارند و انتخابات گذشته هم این را نشان داده است، گفت:مردم این موضوع را می‌دانند که هرچقدر مجلس قوی‌تر و کارشناسی‌تر باشد به حل بهتر مشکلات و اصلاح امور کمک خواهد کرد بنابراین به دنبال نمایندگانی متخصص، متعهد و قانون‌مدار هستند.

این مقام عالی با بیان اینکه مجریان انتخابات بر اساس حکم قانون عمل می‌کنند، افزود: وظایف ما در خصوص همه نامزدها یکسان است و هدفمان انتخابات شفاف و به دور از حاشیه است تا از رای مردم حفاظت کنیم.

استاندار قزوین خاطر نشان کرد : به هیات‌های نظارت نیز توصیه می‌شود قانون را در امور نظارتی انتخابات رعایت کنند چون یکی از راه‌های جلب اعتماد مردم به نظام رعایت قانون است.

به گفته جمالی پور، با پایان مهلت ثبت نام همه داوطلبان انتخابات یکسان هستند و نمایندگان فعلی نیز که برای دوره بعد ثبت نام کرده اند از این قاعده مستثنی نیستند و سخنرانی و رفتار آنها باید منطبق بر قانون باشد.

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز